4/3: Ravenna, over was, planning en mozaïek

4 maart 2014 - Ravenna, Italië

Tijd voor een rustdag. Om kleren te wassen en ons te beraden op de planning. Tot Rome volgen we 'Reitsma's Route naar Rome', maar daarna moeten we zelf uitvinden hoe we op een beetje aardige manier in Brindisi komen. Tweede uitdaging is dat de Iraanse schoonzus van Kate ons geadviseerd heeft bij voorkeur niet tijdens Ramadan in  Iran te zijn. En laten we dat nou net zo gepland hebben. Nummer 1 lijkt oplosbaar met een oude pilgrimsroute van Rome naar Jerusalem: La Via Francigena del Sud. En jawel, de boekhandel in Ravenna had het boekje net weer op voorraad.  Nu nog wat werken aan ons begrip van de Italiaanse taal en een gedetailleerde kaart. Nummer 2 is oplosbaar door te versnellen of te vertragen. Ik denk dat het versnellen wordt, gecombineerd met wat route creativiteit. Maar daar gaan we nog maar eens een nachtje over slapen. En dan nog even over Ravenna. Waar we hebben genoten van de Italianen in bars en restaurants. Bijzonder hoe zij van elk gesprekje een waar theaterstuk weten te maken. En die mozaïeken uit 4e en 5e eeuw na Christus? Die zijn niet voor niets uitgeroepen tot Unesco wereld erfgoed.

1. Th & L.:
    5 maart 2014
    Dank je wel voor het leuke tasje met gelukskoekjes, geweldig idee.
    Hou het droog, en genieten.
    Gr. Th&L
  2. Sannie's Journey:
    5 maart 2014
    Mooi Ravenna..ben ik ook geweest met Herman tijdens cruise ;-)! X
  3. Sigrid:
    31 maart 2014
    Oei, jullie zijn alweer veel verder, krijg op de een of andere manier niet alle updates... Anyway, die mozaieken zijn wel fantastisch. En voor jullie nu steeds meer avontuur ipv vakantie (alsof die niet samen kunnen gaan, maar je begrijpt vast wat ik bedoel)