5/3: Bagno di Romagna, de Apennijnen in

5 maart 2014 - Bagno di Romagna, Italië

Het leek in niets meer op de stort- en hagelbuien van gisteren, maar helemaal droog was het ook nog niet toen we Ravenna uitreden. En opeens was er bloesem. Dat zal wel van de zon van 2 dagen geleden zijn. En het snoeiwerk was ook wel zo'n beetje gedaan. We gaan het geluid van de diesel generator en pneumatische snoeischaar nog missen die ons de hele tijd sinds Rheinhessen had begeleid. Klaar voor de Primavera! En net zo plotseling verschenen ook de Apennijnen uit de wolken. Lekker, klimmen! Het kost natuurlijk meer energie, maar het landschap wordt er zoveel interessanter door. En voor het eerst een bordje dat Rome aangaf, met nog maar 337 km. Via de snelweg dan, want wij moeten nog een aantal bergen en tunnels omzeilen. De tweede helft van de dag slingerden we ons tussen die snelweg en de rivier de Salvio door. Die laatste had na alle wolkbreuken van gisteren een enorme kracht en nam heel veel modder en klei mee naar beneden. De finish lag op 95 km en 650 hoogtemeters in Bagno di Romagna. Een küroord dat door zijn ligging aan de voet van de pas die de Salvio en Tiber verbind in de 6e eeuw na Christus al druk werd bezocht. Maar nu even niet, want het was nog een hele klus om een open hotel te vinden voor een beetje vriendelijk tarief.

1. Marjon Kesseler:
    7 maart 2014
    hallo daar, wauw de reis is nu al indrukwekkend. Mooie foto's. Wij zijn net terug van wintersport met ons neefje en nichtje. Was geweldig. Hebben jullie ook een facebook account?
  2. Marjon Kesseler:
  3. Joost:
    7 maart 2014
    Om onverklaarbare redenen krijg ik soms wel, maar meestal geen bericht van een nieuw geposte blog. Daarom nu vanaf 28 februari als een serie gelezen. Klinkt als: erg nat, elke dag weer wat anders te beleven, lang leve de horeca want wat zou je zonder haar moeten, na regen komt zonneschijn en de Moraal blijft hoog!
    Good for you!