6/5: Cide, we fietsen weer

6 mei 2014 - Kurucasile, Turkije

Hard werken, dat was het vandaag. We vertrokken uit Amasra in de miezer en al snel zaten we in de wolken. Voor zover het adembenemende uitzicht langs de kust.  Maar als je goed door je beslagen bril keek, zag je scherpe groene heuvels met veel loofbomen, varens, rhododendron, duinroos en sterk geurende gele brem. En ondertussen ging het continu heuvel op en af. Maar vanaf het middaguur werd het droger en na de lunch in Kurucasile begon de zon zelfs te schijnen wat prachtige plaatjes opleverde van een ruige groene kustlijn waar het frisse water wit op beukte. Met 75 km en ruim 1800 hoogtemeters (een soort continue Amstel Goldrace) lagen we er behoorlijk af in Cide. En als je dan denkt dat je heel goed bezig bent, komt daar een grote blonde Viking met een Australisch accent aanrijden terwijl je net lekker warm gedoucht en op weg naar een restaurant bent. Op een vergelijkbare fiets, maar significant minder zwaar beladen. Hij was in April uit Hamburg vertrokken en lekker aan het wild kamperen. Nee, hij had maar 3 keer een hotel hoeven nemen en elektronica had hij ook niet bij zich. Zelfs geen camera. Hij had er vandaag al zo'n 100 km op zitten en ging voorbij Cide z'n tent maar eens opzetten. Maar ach, we fietsen weer. En dat was het doel van vandaag.