5/5: Amasra, terug in Turkije

5 mei 2014 - Amasra, Turkije

Het is fijn weer in Turkije te zijn. Het was een enorm trieste week, maar het is goed dat we naar Nederland zijn geweest. Ik zou eigenlijk ook niet weten hoe we anders met deze onwerkelijke situatie door hadden moeten fietsen. De Turken waren als vanouds hulpvaardig. De nachtbus was al uitverkocht, maar in de eerste bus van de volgende ochtend was nog plek. De chef van de busterminal zorgde er persoonlijk voor dat we door een taxi naar een fatsoenlijk hotel in de buurt werden gebracht. En als je aan de balie staat te onderhandelen, loopt de chauffeur toch nog even naar binnen om te melden dat dit gasten van het busbedrijf zijn. Of de volgende ochtend, wanneer je om een taxi naar de busterminal vraagt en de receptioniste uitlegt dat dit zonde van het geld is en je gewoon de minibus aan de overkant van de straat moet nemen. Als we de eerstvolgende nemen rent ze toch nog even de straat over om bij de chauffeur te checken of deze wel op de juiste plek stopt. En onze fietsen? Die stonden nog steeds met onze fietstassen in de lobby van Otel Timur in Amasra. We hebben meneer Timur hartelijk bedankt met een stuk Old Amsterdam, Groningse metworst en stroopwafels. Hij lachte er verlegen bij. Ja, we zijn fan van de Turken.

1. Bas, Laury, Ise en Feline:
    6 mei 2014
    Wat een prachtig verhaal na deze verdrietige onderbreking.
    Ben er stil van...
  2. Joost:
    6 mei 2014
    Gelukkig voelen jullie dat je de goede keuze hebt gemaakt. Fijn en knap, in zulke nare omstandigheden. Sterkte! Ik las net jullie laatste tien blogs, die ik steeds in porties op mijn PC consumeer met de iPad op Google Maps ernaast, zodat ik kan zien hoe de D20 en de D750 langs de kust en door het achterland meanderen.
    Geniet van het leven, carpe diem!
  3. Th & L.:
    6 mei 2014
    Wat een trieste onderbreking voor jullie. Hopelijk kunnen jullie het weer snel oppakken zodat ook de achterblijvers weer kunnen genieten van jullie prachtige reisverhalen. Veel succes.
    Th & Lo.
  4. Chris:
    Hè Geek en Eric,
    Mooi dat jullie de tocht weer kunnen vervolgen!
    Groet uit Helmond.
  5. Esther & Patrick:
    6 mei 2014
    Hey Geeke en Eric, we lezen nu pas wat jullie de afgelopen dagen hebben meegemaakt. We zijn onder de indruk van jullie keuzes. Heel veel succes en energie met het oppakken van het fietsritme. Groeten uit een regenachtig Lichtenvoorde, Patrick en Esther
  6. Bas:
    7 mei 2014
    Goed om te lezen dat jullie weer aangekomen zijn. Fijn dat jullie er waren afgelopen week, maar nu toch weer volop genieten van de tocht!
  7. Sannie's Journey:
    7 mei 2014
    Mooi & fijn om te lezen dat jullie weer onderweg zijn.. X
  8. Petra:
    8 mei 2014
    Zo fantastisch dat jullie er waren en zo fantastisch dat jullie weer op de fiets zitten.
    Geniet ervan!