2/7; Azad Shahr, tropisch warm en fruit

2 juli 2014 - Azad Shahr, Iran

We reden dwars door de stad over de hoofdweg Gorgan uit en in zo'n dwarsdoorsnede valt weer op hoe gesegmenteerd en gelijkvormig dit soort steden is. Het begint altijd met autobedrijfjes, bandenmannen en lassers. Daarna komen de huishoudelijke apparaten, dan kleding, dan de banken en vervolgens meubels en tenslotte weer autogarages, bandenmannen en lassers. En daar tussendoor zitten niche segmenten zoals 'alles voor de banketbakker' en nog wat winkels die je om de zoveel 100 meter tegenkomt zoals bakkers en kleine supermarktjes van een paar vierkante meter. Het weer was tropisch met een vochtige warmte en wolken die boven de rijstvelden tegen de Alborz Mountains aan bleven plakken. Het parcours overwegend vlak met hier en daar wat vals plat. Onze 'zelfvoorzienendheid' bevalt zo goed dat we ook vandaag weer onze gasbrander uit de tas hebben gepakt voor de lunch: noodle soep en yoghurt met fruit en honing. En aangezien we vlak bij wat fruitverkopers zaten, vertrokken we weer eens met meer dan we gekomen waren.

1. Bas, Laury, Ise en Feline:
    3 juli 2014
    Hi Geeke en eric,
    Volgens mij valt het de eerste dagen niet tegen vwb fietsen tijdens de Ramadan. Bijzonder om dit zo mee te maken!
    Hier zijn we over gegaan tot de orde van de dag: Het van der Sluijs Auto's Stratentoernooi wordt gespeeld. De koninginnebuurt in omgetoverd tot de Koningsbuurt en we zijn in de race voor de hoofdprijs! (weekendje Cabrio rijden, weet je nog;-). De organisatie heeft zich uitgesloofd en alles volstrekt zich in de sfeer van Wimbledon. erg lachen. Het zal voor jullie echt de "vervanjebedshow" zijn, en dat is ook helemaal prima.
    Geniet van Iran en wees lief voor elkaar zoals jullie altijd zijn! X
  2. Nadine:
    3 juli 2014
    Kan me voorstellen: zo'n eigen soepje in de buitenlucht na het fietsen smaakt dan heerlijk! Geniet van jullie mooie tocht door Iran. Super leuk te lezen over jullie reis en ook alle ontmoetingen onderweg! Hier in regio Utrecht alles ok, ook hier is het fietsseizoen losgebarsten! :)
  3. Joost:
    5 juli 2014
    Ha Toppers! Mooi te lezen dat jullie weer 'business as usual' doen: fietsen. Heerlijk om met jullie blogs op de PC geopend en Google Maps op de iPad te volgen waar jullie nu zijn: het is ongelooflijk ver weg! Overigens: je ex-business Group NN was breeduit in het nieuws, deze week. Lard als een aap met zeven staarten, persmomentjes, jeweetwel. Lekker niks van aantrekken, op naar Turkmenistan? Houd Koers! Joost