30/3: Muğla, verkiezingen en sinaasappels

30 maart 2014 - Mugla, Turkije

In de hele wereld is vannacht de klok een uur verschoven. Maar niet in Turkije, want hier werden vandaag lokale verkiezingen gehouden. Maar voor ons is het na al dat ge-ferry tijd om maar weer eens serieus te gaan fietsen. En serieus was het. Eerst klommen we vanaf zeeniveau uit die prachtige kom rond Marmaris. Tja, dat mooie plaatje krijg je dus niet voor niks. Aan de weg kochten we een ter plekke bereide vers geperste jus. Normaal niet echt een spannend avontuur, maar in een land waar je beter geen kraanwater kunt drinken en de sinaasappelboer alles nog eens goed afspoelt voorafgaand aan zijn bereiding toch een gokje. En daarna doemde bij Gökova de 'muur van Muğla' op. Een wand van zo'n 700 meter hoog om op het plateau ten zuiden van Muğla te komen. Maar met 8 km lang haarspelden op de bijzonder goed geasfalteerde vluchtstrook kom je er ook. En als we op driekwart even staan uit te blazen stopt opeens een Renault 12 Station (inderdaad dat is even geleden, zoek die maar eens op) langs de kant van de weg. De man drukt ons 2 sinaasappels in de hand, vraagt waar we vandaan komen en wenst ons veel succes. En zo eindig je de fietsdag met slechts 60 km, maar 1270 hoogtemeters op de teller in Muğla. Ongeveer net zoveel als de Arlbergpass.

1. Bas, Laury, Ise en Feline:
    31 maart 2014
    Dag sinaasappeltjes,
    Mooi verhaal zeg! Hier is de lente serieuze vormen aan het aannemen met geweldige temperaturen en zonovergoten dagen. Onze moestuin doet het goed. Geen sinaasappels, wel asperges!
    With love from threemountains.
  2. Jeroenendaan:
    31 maart 2014
    hej hej, opgezocht, inderdaad die is hier echt uit het straatbeeld verdwenen… geniet van de sinaasappels en de uitzichten het zijn weer prachtige foto's!

liefs Jeroenendaan