29/5: Qarah Ziya'oddin, bijzonder hulpvaardig

29 mei 2014 - Marand, Iran

's Ochtends werden we nog door een hotelgast uit Teheran gewaarschuwd voor het slechte rijgedrag van zijn landgenoten. Maar het grote verkeer deed echt zijn best om ons op onze vluchtstrook zo veel mogelijk ruimte te geven. De Iraanse equivalent van de Turkse rode Dodge Fargo en Desota is een felblauwe Zamyad pick-up truck. We hebben er van alles en nog wat in voorbij zien komen: 15 vrachtwagen banden, dubbelhoog opgeladen met 50 liter balen, maar ook 2 koeien. En verder lijkt de Peugeot 405 de best verkochte auto. Het landschap was droger en leger dan we tot nu toe hadden gezien. Alhoewel, op de top van de laatste klim begon het weer eens ouderwets te onweren en hozen. Snel het volledige regentenue aan en wachten tot het ergste voorbij is. Een vrachtwagen voegde zich bij ons op de vluchthaven. Licht geïrriteerd zetten we onze fietsen 10 meter verderop toen de chauffeur druk begon te gebaren. Maar even later kwam een thermoskan thee te voorschijn en werden 2 glazen thee uit het raam gestoken. Dat bedoelde hij dus. Het wordt er natuurlijk niet droger op, maar met een kopje thee en een grijnzende chauffeur is het in de stromende regen toch net iets leuker. In Qarah Ziya'oddin hebben we zowaar met 2 doorverwijzingen het hotel gevonden dat we zochten. Maar niet nadat de 2e persoon zijn broodjeszaak op slot had gedaan om met de auto voor ons uit te rijden, voor een dichte poort een telefoonnummer te bellen dat op het hek stond gekladderd en te blijven wachten tot de eigenaar arriveerde.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sannie's Journey:
    30 mei 2014
    Klinkt veelbelovend...!!! X
  2. Esther & Patrick:
    31 mei 2014
    Wat is de prijs van een flesje Zam-Zam cola in Iran? Stay safe!