29/11: Xingping, topdag in het karstgebergte

29 november 2014 - Yangshuo, China

Chinezen zijn naar Westerse maatstaven misschien rare wezens. Ze rochelen en spugen, rijden zonder om zich heen te kijken al toeterend de weg op, kennen ons concept 'personal space' niet en lopen soms in een gewatteerde pyjama over straat. Maar als ze op stap gaan, dan gaan ze er helemaal voor. Het enthousiasme is onbevangen en op een Yuan meer of minder wordt niet gekeken. En dus zaten we vandaag in een armada van bamboe vlotten op de Li Rivier om een boottochtje door het karstgebergte te maken. De meeste dames getooid met een verse - van een straatventster gekochte - bloemenkrans in het haar. Als er een stop was met een folkloristische verkleedkist en fotograaf, dan werd lekker meegedaan. Ook als dat betekent dat je een bamboestok met 2 aalscholvers op je nek moet nemen om naast je met zilveren hoofdtooi verklede vrouw te staan. Tijdens de hike terug naar Xingping kwam de 'Peking Hikingclub' voorbij. In vol tenue met de beste outfits, schoenen, zonnehoedjes en bidons. Aan de spullen zal het niet liggen. Het werd een topdag in een sprookjesachtige omgeving en heerlijk weer. Met als toegift vlak voor Xingping het uitzicht op de Li rivier zoals dat ook op het 20 Yuan biljet is vastgelegd.

1. Joost:
    7 december 2014
    Over die 'personal space' praat ik graag nog eens met je door. Ik begrijp dat namelijk helemaal niet.