28/3: Rhodos, stuck on Rhodos

28 maart 2014 - Rhodos, Griekenland

De boot naar Marmaris? Die ging niet. Blijkbaar vond de kapitein aan Turkse zijde dat het vanochtend te hard waaide om naar Rhodos over te steken. En eerlijk gezegd had hij wel een punt, want de witte koppen rolden over zee. En dat gaf ons alle tijd om te herstellen van een buik 'pleurisje', dat we blijkbaar hadden opgelopen. Een beetje slapen, lezen en schrijven dus. Toen de situatie stabiel genoeg was hebben we een rondje langs het stadsstrand gelopen en wat gegeten bij 'Ronda' aan de kop van de haven. Een oud Italiaans badhuis met enorme koepel dat bijzonder smaakvol was heringericht. Tout Rhodos Town leek er zijn lunchafspraak te hebben. Dames met verzorgde kapsels, mannen met boottekeningen onder de arm, jongens met hippe zonnebrillen en meisjes met te dure handtassen. Fijn om zo tussen de locals te kunnen zitten. 's Avonds klonk Eric's "yassas" dan ook dusdanig Grieks dat de de serveerster bij Pueblo even twijfelde of het nu wel of niet een Hollander was. In Griekenland komen we zeker nog terug, maar hopelijk gaat de boot morgen wel. Want we zijn klaar voor Turkije, een land waar we beiden geen ervaring mee hebben en enorm naar uitkijken.

1. Kate:
    30 maart 2014
    Stuck in Rhodes like stuck in Andros. Beware of the Greek Gods, wind and Sea. KPEP