27/3: Rhodos, oost kust

27 maart 2014 - Rhodos, Griekenland

Vanochtend hebben we wat praktische zaken geregeld. De was is uitbesteed en het gekraak is door een lokale fietsbouwer uit Eric's stuur gehaald. Daarna zijn we een stukje gaan fietsen om het eiland te verkennen. Zonder bagage. Iets dat een aantrekkelijk idee lijkt, omdat je zo veel sneller gaat. Maar ik vond het helemaal niks. De fiets stuurde wiebelig, elke windvlaag kwam aan en ik zat continu fout met de versnelling. Ik had niet verwacht dat je in 6 weken gehecht kunt raken aan 25 kilo bagage. Met de zwembroek in de tas reden we langs de oostkust, omdat deze geen kiezel- maar zandstranden heeft. En - zoals Lonely Planet zo fijn omschrijft - dus ook de meeste 'package-deal holidaymakers and endless strips of tourist bars'. De resorts leken al redelijk klaar voor het seizoen, maar kustplaats Faliraki was nog een echte 'graveyard' zoals de restauranteigenaar het 's avonds noemde. Moeilijk voor te stellen dat het daar over 2 weken 'packed' is. Maar Nicolas had zijn Cantina op Kalithea Beach net die dag geopend en we waren met onze frappe's zijn eerste toeristen van het seizoen. Na 's avonds verrassend goed Indisch te hebben gegeten, werden we bij het hotel lachend door de receptioniste verwelkomd. "I saw you on Facebook. You were George's first tourists this season." Ik vermoed dat we dat nog wel een paar weken zullen blijven horen.