26/3: Rhodos, Old en New Town

26 maart 2014 - Rhodos, Griekenland

Rond 10 uur reden we de ferry af richting Rhodos Town in het noorden van Rhodos. Heel bijzonder om langs zo'n lange middeleeuwse stadsmuur aan zee een stad binnen te rijden. Deze mag zich met recht 'Old Town' noemen. Na wat gebakkelei over de definitie van 'veilig' mochten we onze fietsen toch binnen in de lobby parkeren en hadden we onze intrek genomen in het strak gestylde Atlantis Hotel in het midden van 'New Town'. Een prima keuze, want hier leek niet alles met de 't' van 'tourist' te beginnen. De crisis lijkt dit eiland minder te hebben geraakt dan het vaste land en de nieuwe hippe tentjes gaven een optimistische sfeer. 's Middags hebben we Old Town van binnen de stadsmuren bewonderd. Eindeloos veel kleine straatjes met kiezelplaveisel die de Ridder-, de Turkse en Joodse wijken samen binden. Een geheel dat de titel Unesco Erfgoed waardig is. 's Avonds hebben we gegeten bij George en Maria. Niet alleen de beste falafel makers van het eiland, maar ook de meeste hartelijke. En zo eindig je de avond tussen de platencollectie van George's vader, de verjaardagsfoto's van het gisteren 2 geworden kleinkind en de taart die daarvan nog over was.