27/11: Guilin, met de schrik vrij

27 november 2014 - Guilin, China

Ik had er net zo'n zin in, een dag lang afdalen. Of in ieder geval meer afdalen dan stijgen. Namelijk de 1500 meter die we 2 dagen geleden naar Ping'An hebben beklommen. Je kan me geen groter plezier doen, dan met een mooie bochtig parcours naar beneden. Dat je dan scherp aansnijdt (heel lang in de buitenbocht blijven hangen, dan scherp de binnenbocht insturen en weer in de volgende buitenbocht naar buiten) om maximale snelheid te houden. Onze Santos fietsen liggen met volle bepakking als een blok op de weg en lenen zich daar prima voor. Maar niet vandaag, want we waren nog geen 10 minuten onderweg toen m'n fiets in een scherpe bocht onder me vandaan schoof en ik 1,5 meter over het asfalt gleed. Het goede nieuws was dat we in vol regentenue fietsten en er dus een paar laagjes tussen het vel en het asfalt zaten, maar de schaafwonden op m'n arm bleken 's avonds toch dieper en groter dan gedacht. En m'n ribbenkast heeft ook een aardige tik gehad. Maar goed, de 100 km terug naar Guilin zijn gewoon volbracht, het weer werd gedurende de dag steeds beter en die arm zal er vast niet afvallen, dus ik denk dat we met de schrik vrijkomen.

1. Imja:
    28 november 2014
    Wauw en toen moest je nog x kilometer verder. Hoe is het nu, de day after? Beetje kunnen slapen?
    Sterkte met het herstel.
  2. Bas:
    28 november 2014
    Oei, dat klinkt serieus! Ik hoop dat ze daar ook een Chinees wondermiddel tegen hebben? Sterkte!
  3. Joost:
    29 november 2014
    Dat betekent waarschijnlijk niet niezen, niet hoesten, niet lachen of welke beweging rondom het middenrif dan ook. Fijn dat je nog heel bent, vervelend dat zelfs licht gekneusde ribbenkasten ogenschijnlijk tergend langzaam herstellen. Glimlachen dus maar, dat doet geen pijn èn het past prima bij die Chinezen....
  4. Esther & Patrick:
    29 november 2014
    Blessure ver in de tweede helft... lastig en een nieuwe uitdaging op deze boeiende reis. Beterschap en succes de komende kilometers!
  5. Jeannine:
    29 november 2014
    Dat is schrikken..........hoop dat het inmiddels te dragen is en niet ontsteekt..........nog even voorzichtig hoor.........liefs en sterkte.
  6. Rob:
    29 november 2014
    Sterkte met het herstel. Hoop dat je er niet te veel last van hebt.
  7. Jeroenendaan:
    30 november 2014
    wat vervelend, goed uitschuren die wond !!! liefs tante Daan en ome Jeroen (neem aan dat HET bericht jullie heeft bereikt ?) Zo niet, we zijn sinds afgelopen maandag trotse oom en tante van Eline en Carlijn, twee prachtige meisjes. Nadine gaat goed en ook Arie vaart er wel bij ;-). veel liefs.