25/4: Zonguldak, boven de wolken

25 april 2014 - Zonguldak, Turkije

Gisteravond zaten we nog een beetje aan te hikken tegen de lange klim van 8 km, maar deze bleek goed te doen. De stijging was namelijk wat geleidelijker dan gisteren en eergisteren. En het beste nieuws was wel dat we daarmee uit de heiige lucht fietsten. De bewolking die vanuit de zwarte zee aan kwam rollen bleef namelijk tegen de eerste bergen aan plakken. En dus zaten we na de koffie en baklava in Ereğli een tijd op 4/500 meter hoogte en hadden we op rechts prachtig zonnig uitzicht op groene valleien in het binnenland en op links uitzicht bovenop de wolken tussen de bergen aan de kust. Vlak voor Zonguldak doken we de wolken weer in naar zeeniveau. Vandaag stond de teller op 90 km en ruim 1100 hoogtemeters, maar kwamen we een stuk frisser binnen dan gisteren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ton en Guus:
    26 april 2014
    Mooie familie reünie in Istanbul.we hebben de draad van het reisverhaal weer opgepikt en het chagerijn van de Touran weer achter ons gelaten. Als jullie nog een tevreden Touran rijder tegenkomen, hij mag hem houden. Autodiefstal in de EU brengt ca 10 millard Euro op ...Daarom doen we er maar niets aan.
    Geniet van reis.