25/11: Ping'an, op naar de rijstvelden

25 november 2014 - Guilin, China

Ik zou het vandaag geen treuzelen (24/11) willen noemen. Met 100 km en 1500 hoogtemeters bleek het gewoon weer een ouderwetse werkdag. Ditmaal omhoog richting Longshen, de plek waar we een dag of 2 geleden aangekomen zouden zijn als we niet in Huiton van de weg waren geplukt. Maar we reden nu niet naar het zuiden, maar naar het noorden en dus ook letterlijk omhoog op de G321. In de regen. Met als toegift een pittige klim over een smal weggetje vol haarspeldbochten naar Ping'an. Een dorp hoog tegen de heuvels en midden tussen de rijstvelden. Toen we met de laatste klim bezig waren trokken de mistbanken binnen en konden we er nog niet zo veel van zien. Net voor het duister bereikten we de jeugdherberg aan het begin van het dorp. Veel verder kwamen we ook niet, want het hele dorp werd door kleine trappetjes en stapstenen over beekjes bij elkaar gehouden. Niet echt een parcours om met vol beladen fietsen nog op zoek te gaan naar het allerleukste hotel voor de beste prijs. En dus hebben we na een hete douche gezellig met een stel Zwitsers gegeten en geen stap meer buiten de deur gezet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joost:
    28 november 2014
    Niks lekkerder dan een hete douche na een klamme eerkdag