24/5: Horasan, voetbal in de lerarenkamer

24 mei 2014 - Horasan, Turkije

Vandaag hebben we alle werelddelen wel ongeveer voorbij zien komen. Zwitserse Alpen (vlakbij Erzurum ligt een heus ski-oord, met alles er op en er aan), Schotse Highlands (nat, ruig en groen), Afrikaanse steppes (rond een rivierbedding met hier en daar een bosje en bergen op de achtergrond) en een Ecuadoraans dorp (koud en smoezelig). Die laatste was onze lunchplek Pasinler op zo'n 1800 meter hoogte. Hier reden naast westerse moderne auto's ook mannen op paard en wagen. Als heuse Ben Hur's stuurden ze staand hun platte 4-wiels wagens langs de snelweg. Na de lunch hadden we zowaar een forse wind mee, dat was toch zeker een week of 3 geleden. In Horason vroegen we langs de kant van de weg of er een hotel was. Volgens de jonge man hadden ze er 2, maar die waren van 'medium quality'. Nou zijn we daar als budget reizigers gek op, maar hij raadde ons aan naar het Teachershouse te gaan. "Much better and cleaner". Dat laatste viel wel mee, maar we konden er inderdaad terecht voor een goede prijs zonder ooit voor de klas te hebben gestaan. En zo eindigt de avond in de huiskamer met wat leerkrachten met de Champions League finale op TV.