23/3: Kineta, het kampeerseizoen is geopend!

23 maart 2014 - Kinéta, Griekenland

Vandaag zijn we overgestoken van de Peleponese naar het vaste land van Griekenland. En wel bij Korinthie via de brug over haar kanaal. Toch wel indrukwekkend, die 78 m diepte voor twee Hongaarse ingenieurs uit 1893. De ingenieurs voerden vandaag sowieso de boventoon want even later reden we dwars door een enorme raffinaderij waar je de tankers voor de kust in de rij op hun beurt zag wachten. Bijna net zo mooi als in het donker bij helder weer in de aanvliegroute voor Schiphol een reeks vliegtuigen achter elkaar zien hangen. En toen kwam het bordje 'Glaros, the last camping on the beach before Athens'. Tja, als je dan al 6 weken lang 19 kilo aan kampeeruitrusting meezeult over de Alpen en de Appenijnen, dan stop je maar eens wat eerder. Dus snel de tent opgezet inclusief McGyver scheerlijn-verlengings-touwtjes om wat rotsen te omzeilen. Eric op jacht naar avondeten een dorp verderop. En dan zit je met je biertje in de namiddagzon op het kiezelstrand aan de Saronische Golf. Het is 24 maart en het kampeerseizoen is geopend!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bas:
    25 maart 2014
    Gaaf om al die foto's te zien en jullie verhalen te lezen. Brengt herinneringen terug: Margot en ik waren daar heel lang geleden ... op interrail (toen dat nog bestond!)
  2. Bas, Laury, Ise en Feline:
    25 maart 2014
    wauw, ongelooflijk hoe jullie er bij zitten. we genieten van de prachtige foto's en verhalen. Geniet!
  3. Albert en Francis:
    25 maart 2014
    Prachtig! Tot nu toe een boek in wording.
  4. Maike Visser:
    25 maart 2014
    Ja, inderdaad, het roept bij mij ook woorden op als 'gaaf', 'wauw' en 'prachtig'. Ook de mamma mia-kleur blauw, schitterend!