24/3: Athene, vierbaans de stad in

24 maart 2014 - Athene, Griekenland

Gisteren hebben we een vierde baan toegevoegd aan een driebaansweg richting Athene, namelijk de fietsbaan. Het stuk tussen Megara en Eleusis kon de competitie met de Amerikaanse Highway 1 en de Zuid Afrikaanse Garden route nog prima aan. Een mooi kronkelweggetje dat zich om de kliffen heen een weg zoekt tussen de snelweg, het spoor en de zee. Met af en toe een kraam met vis en schelpen bij een strandje. Daarna bleek de vrij onschuldig ogende gele weg op de Garmin toch echt de hoofdaanvoerroute naar Piraeus, een van de grootste havens van Europa. Uphill. Maar gelukkig is onze conditie ondertussen dusdanig goed dat je dit door je neus ademend en zonder geslinger op een redelijke vluchtstrook prima kunt doen. 's Avonds waren we in Kifisia (het noorden van Athene) te gast bij Dimitris, Artemis en hun dochter Georgina. Leuk om hen weer te zien in hun eigen omgeving. En meer te horen over hoe het gaat in Griekenland en het zorgelijke werkeloosheidspercentage  van 27% en onze plannen voor Iran nog maar eens te toetsen.