21/8: Naryn, bevoorrading

21 augustus 2014 - Naryn, Kirgizië

Op naar de bazar voor een nieuwe reserve buitenband. In Naryn is de bazar een verzameling aaneengesloten zeecontainers die als doolhof met smalle steegjes staan opgesteld. En ook hier was het assortiment breed, van damesondergoed tot elektriciteitsdraad. Dat laatste zochten we als praktisch noodreparatiemateriaal, dus dat kwam goed uit. Ergens rechts achterin bleek de man met de fietsspullen te zitten. En ja hoor, ook nog een passende band van Chinese makelij. Goed voor 2.000 km rijplezier, volgens de man. Dat we nog 8.000 te gaan hebben, lieten we maar even gaan. Over de bandenplak stickers was hij minder enthousiast: "Nicht gut". Maar als dat het enige is dat hij verkoopt, neem je het toch maar mee. Bij zijn overbuurman nog wat ander installatiemateriaal ingeslagen en we zijn helemaal klaar voor de komende 4 daagse bergetappe. Over de fotocamera deden we iets langer. Omdat we aan de arm werden genomen door een charmante enigszins  Engels sprekende 17 jarige studente die we naar de juiste richting hadden gevraagd. De camera bij de eerste winkel vond ze namelijk 'Very very expensive". Zodra men een toerist ziet worden de prijzen verdubbeld, aldus Nurdrun. En dus moesten we mee terug naar de bazar voor een betere deal. Maar daar bleek de alternatieve shop in handen van winkeleigenaar 1. Ik was al lang blij dat we weer een camera hadden en vond 120 dollar voor een Canon met een gemiddeld lensbereik een prima deal. Eenmaal in het hotel toch nog even opgezocht wat het gemiddelde inkomen in Kirgizië is: 2.400 dollar per jaar (2012). Au.

1. Paulien:
    22 augustus 2014
    Nog 8.000 km fietsavontuur voor jullie en dit leesplezier voor ons. Wat een mooi voouitzicht!
  2. Esther & Patrick:
    24 augustus 2014
    Geeke en Eric, wat is de wereld toch vol met bijzondere (mooie) plekken en vol met contrasten. Prachtige foto's de laatste verslagen.