20/8: Naryn, eindelijk weer asfalt

20 augustus 2014 - Naryn, Kirgizië

Eindelijk weer 100 km asfalt! Dat er de afgelopen dagen niet meer gebroken is met al dat gestuiter, is eigenlijk een wonder. Oh ja, de fotocamera heeft het ook nog begeven. Gelukkig na Song-Köl en de Moldo-Ashuu Pass want die waren te mooi om niet vast te leggen. We hebben een paar keer tegen elkaar gezegd dat het surrealistisch mooi was, of zo mooi dat het wel kunstmatig leek. Wat eigenlijk een hele rare gedachte is omdat niets zo reëel is als de natuur. Maar blijkbaar zijn we dat perspectief in onze eigen gecreëerde wereld een beetje kwijt geraakt. Vandaag was het weer 'vrede op aarde', met slaperige boeren dorpjes in een valei met aan weerszijden hoge bergwanden onder een strakblauwe lucht. Met witte en leemkleurige huizen, lichtblauw houtwerk en houten hekjes rond de voortuin. Waar de verse balen hooi hoog opgestapeld stonden en in het midden van het dorp water aan de pomp werd gehaald. Veel ingewikkelder hoef je het leven natuurlijk ook niet te maken. In Naryn vonden we een hotelkamer met eigen badkamer en WiFi, wat een luxe! Veel te laat om nog een nieuwe fotocamera, een reserve buitenband, plakspullen en nieuwe kampeervoorraden in te slaan. In het bijbehorende restaurant werd gekookt voor een groep reislustige Engelsen op leeftijd. We hadden bedacht dat als zij deze keuken overleefden, ons dat toch ook zou moeten lukken. Heerlijk gegeten na 4 dagen succesvol zelfkook (pasta) beleid. Kom, we blijven nog een dagje.

1. Maike Visser:
    22 augustus 2014
    Inderdaad, surrealistisch mooi. Ik ben echt onder de indruk van al die natuurfoto's, en ook van jullie lef en doorzettingsvermogen.
    Liefs, Maike