21/5: Bayburt, op de prairie

21 mei 2014 - Bayburt, Turkije

Geen tunnel gezien vandaag. En dat was een tijd geleden en exemplarisch voor deze etappe. Tijdens de eerste 25 km waren er nog veel wegwerkzaamheden en was het een komen en gaan van kiep- en betonwagens, maar daarna werd het rustiger. Eerst werd het rotsachtig en oranje en op 1600 meter hoogte opeens weer groen met sappige weides en heel veel populieren. In 38 km klommen we van 1100 naar 1900 meter en vanaf dat moment was dit prairie landschap nog veel weidser en de heuveltoppen ronder. Tot we in de verte voor het eerst weer sneeuw op scherpe granieten bergtoppen in het noordoosten zagen. De 95% kans op regen hebben we vandaag mooi verslagen. De lucht zag gitzwart boven Bayburt, maar door heel even te schuilen zeilden we precies tussen 2 onweersbuien door de stad in. Op zoek naar de straat met banken voor ons cash project en een hotel daar in de buurt. De receptionist in het hotel melde dat alcohol verboden was en vroeg of we wel getrouwd waren. Mijn "Yes, happily!" kon geen glimlach tevoorschijn toveren. Serieuze jongens.

1. Jeroenendaan:
    22 mei 2014
    weer even "bijgelezen" vandaag, hoop dat jullie cash project gaat slagen! jullie verhalen inspireren om er ook in Nederland iedere dag iets speciaals van te maken, met een kajaktocht in de avond of eten bij de Haagse buren (net alsof we ook even in Turkije zijn). Zo gaat het doorbreken van de ban van de file, mails en werkdruk steeds makkelijker ;-). Volgende week een weekje kastelen langs de Loire met Guus en Ton en Arie en Nadine. Geniet weer de komende dagen ook als de goretex jas van binnen beslaat !!! veel liefs Jeroen en Daan
  2. Joost:
    23 mei 2014
    Nou, zelfs hier (of júist) in regenachtig maar prachtig Schotland stijgt mijn respect voor jullie met de dag. We zien dagelijks vanuit onze warme en veilige huurbak veel amechtig klimmende, zeiknatgeregende in vuilniszakken geklede qua sexe onherkenbare highlandbeklimmende helden. Er zijn hier geen fietspaden, dus alles gaat over de A9, van vrachtwagen tot tourfietser. Toch denk ik: over een paar weken zul je nog smachten naar die regenachtige dagen....