20/4: Istanbul, visa processen en Galata brug

20 april 2014 - Istanbul, Turkije

Vandaag draaiden we parallelle programma's. Jose en Gert gingen voor nog wat musea. Sandra, Karin en Evert gingen shoppen en wij hebben een halve dag in het business center in de kelder van het hotel doorgebracht. Rome krijg je niet zomaar (9/3), maar een Letter of Invitation voor Oezbekistan al helemaal niet. Maar alle 21 vragen zijn beantwoord, ondertekend, ingescand en gemaild. En nu zijn we overgeleverd aan ons lokale contact Elena. Cross your fingers. De borrel werd gezamenlijk genuttigd onder de Galatabrug. Vrijdag hadden we er ook al met de mannelijke delegatie gezeten. Er is geen betere plek om in de middagzon geëntertaind te worden. Vissers gooien een verdieping hoger hun hengel uit en halen visjes voor je neus omhoog. Een dozijn ferry kapiteins draait vlakbij zijn boot om hun as en vaart continu op en neer over de Gouden Hoorn. Langzaam verkleurt de lucht achter de Süleymanıye Moskee op links en als toegift springt er een dolfijn uit het water.