19/5: Zigana, terug de bergen in: nat en koud

19 mei 2014 - Torul, Turkije

Interessant was het zeker, de klim richting Zigana. Maar heel veel hebben we er niet van gezien, want het was ouderwets bagger weer. Het begon met miezer en het eindigde met mist en regen. Altijd lastig te bepalen wanneer je dan je regenjas aandoet. Want als je hard moet klimmen maak je zo veel warmte dat je dit met de duurste Goretex nog niet kwijt raakt. Het moment kwam na de lunch toen we afgekoeld de regen weer in stapten. Slager annex köfte restauranthouder Ahmet had al met handen en voeten opgemerkt waarom we uitgerekend deze dag hadden uitgekozen om een berg te beklimmen en dat het echt weer was om in bed te blijven liggen. Maar ja, dat hadden we gisteren al gedaan, en zo komen we natuurlijk ook nergens. En dus kwam de stoom uit alle gaten en krijg je de condens aan de binnenkant van je bril niet meer weggewaaid als je hem op het puntje van je neus zet. Op 1500 meter hoogte werd het zicht iets beter, maar ook kouder. Nog 5 km tot de tunnel die nog de nodige concentratie zou vragen. En daarna nog 48 km tot de eerste zekere warme douche. Dus toen we na 64 km en 1700 hoogtemeters het motel bord in de smiezen kregen, waren we er snel klaar mee. Morgen weer een dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade