18/4: Istanbul: Tokapi, Grand Bazaar, Galata en Taksim plein

18 april 2014 - Istanbul, Turkije

Gisteravond hebben we de familie van Eric verwelkomd. Superleuk om elkaar in deze setting weer te zien. De ochtend begon klassiek, met het Tokapi paleis. Een bijzondere verzameling pracht en praal uit de tijd van het Ottomaanse rijk. Daar waren we overigens niet alleen. Het leek wel of ze behalve de halve Aziatische wereld aan paasvakantiegangers ook alle lagere scholen uit de buurt voor een gratis museumdag hadden uitgenodigd. En op de een of andere manier staat de volume knop tijdens schoolreisjes altijd vol open. Daarna hebben we de familie ingeburgerd in de gehaktbal tradities van de Turken bij een van de oudste köfte restaurants van Istanbul. Om ons vervolgens met een goed gevulde maag in de Grand Bazaar te storten. Een activiteit waar de gemiddelde man na een half uur op uitgekeken is. Maar dat was zo opgelost met een parallel borrel programma op de Galata brug. 's Avonds werden Eric en ik getrakteerd op een diner bij restaurant 360 op de Istiklal Caddesi. Een super hip restaurant annex club op de 6e verdieping met dito publiek en een fantastisch uitzicht over de stad.