18/10: Foping, warme douche na prachtige bergrit

18 oktober 2014 - Xian, China

Goed dat we gisteren besloten te stoppen toen de kans zich voordeed, want het venijn van deze klim zat duidelijk in de staart. Na de 775 van gisteren was het vandaag nog 863 m omhoog naar de top. En des te hoger we kwamen, des te steiler en stiller het werd. Het enige geluid was de eigen ademhaling, het gekraak  van het leren Brooks zadel, af en toe een vogel en het geritsel van een blad dat van zijn boom viel. Want ook hier is de herfst begonnen. Ze hadden 22 graden beloofd, maar het leek meer op 2. En de tunnel op 1751 meter was dusdanig koud, dat het wel een vrieshuis leek. In de afdaling hebben we de mogelijkheid om in het Foping National Park panda's in het wild te zien dan ook links laten liggen. Het enige waar we op dat moment in geïnteresseerd waren, was eten en een warme douche om de vingers weer wat te ontdooien. En dan niet de lauwe straal van gisteren, maar iets waar stoom vanaf komt. Foping bleek kleiner dan de andere steden met een 'witte cirkel en grijs stipje' op onze kaart, maar een hotel hadden ze en echt heet water ook. Voor een KTV karaoke bar - waar we voor deze zaterdagavond onze zinnen op hadden gezet - was Foping echter te klein. Maar dat werd gecompenseerd door Chinese muziek op het dorpsplein en een hele horde dames die daarop gezellig met elkaar een variant van de quick-step dansten.

1. Joost:
    25 oktober 2014
    Hie heerlijk warmte na kou kan zijn....bijna net zo fijn als vaste verkering!