16/4: Istanbul, we made it!

16 april 2014 - Istanbul, Turkije

Vandaag zijn we Istanbul binnen gereden, of geënterd eigenlijk. Want van iedereen die er ooit met de fiets geweest is, kwam het advies om vooral niet met de fiets de stad in te rijden. Nou hebben we dat advies in Izmir succesvol naast ons neergelegd, maar ditmaal (ruim 14 mln inwoners) doen we verstandig. En dus slapen we uit, doen we wat internet klusjes en poetsen de fietsen. Om in de namiddag met de boot de Zee van Marmaris over te steken naar Yenikapi. Een van de havens op het oude stadsdeel van Istanbul. En zo land je na 4121 km fietsen en 2 uurtjes met de ferrybus op de scheidslijn tussen Europa en Azië. De beleving was minder heroïsch dan wanneer je op eigen kracht binnen fietst, maar de eerste blik op de stad vanaf het water was indrukwekkend. Een interessante mix van high-rise, minaretten en heel veel boten in de namiddagzon. En net als in Rome was het ook nu weer heel erg wennen aan het massale toerisme. Maar dat gaat zeker lukken, want Eric's zussen, tante en aanhang vliegen voor Pasen in. En dan zijn we voor 4 dagen even 'wereldfietser' af.

1. Kitty3bergen:
    17 april 2014
    Wat een mijlpaal! We wensen jullie een heerlijke Pasen toe.
    Alle liefs & geluk &groeten,
    Kitty
  2. Bas, Laury, Ise en Feline:
    Lieve Geeke en Eric,
    Wat een topprestatie. Geniet van jullie welverdiende "4 dagen wereldfietser af" en heb een heerlijke tijd met jullie fam!
    Liefs uit 3bergen,
    Laury
  3. Trudy:
    17 april 2014
    Wat geweldig om even "bij te tanken" met de familie. Fijne dagen!
  4. Henk:
    Hallo stoer stel,

Met een zakenvriend heb ik al weer lang geleden een aantal dagen buiten de toeristenroutes door Istanbul gedwaald. Dankzij jullie foto's en verslag komen mijn herinneringen weer tot leven. Zo geniet ik indirect voor de tweede keer van deze spannende stad en dat zonder enige moeite en kosten:-). Dank dus. Leuke dagen!!!
  5. Herman:
    Fijne paasdagen xXx
  6. Sigrid:
    18 april 2014
    Fijne paasdagen, geniet van het "toerist zijn"!
  7. Astr. .id:
    18 april 2014
    Wat een prestatie!! Laat jullie spiertjes lekker bijkomen in deze heerlijke stad en geniet van het weerzien met familie. Ik kwam je tante tegen bij het schap hagelslag in de AH... Tsja, verschil moet er zijn ;-)
    Lfs, Astrid
  8. Marianne:
    18 april 2014
    Zo dat hebben jullie toch maar mooi gefixt. 'Exact' zal Geeke nu zeggen want dat ben ik van Geeke gewend te horen 'exact' ja.
    Ik wens jullie een hele bijzondere en liefdevolle Pasen met de Familie.
  9. Helene Feiter:
    18 april 2014
    geweldige prestatie en fijne paasdagen met de familie groeten Helene en Wim
  10. Maike Visser:
    Ni hao!
    Proficiat met jullie mijlpaal!
    Ik vertrek morgen naar China om jullie laatste etappe alvast te verkennen ;)
    Geniet van Istanboel en het familiecontact!
    Zaijian (tot ziens) over drie weken.
  11. Joost:
    18 april 2014
    Ha Leontien van Moorsel 2.0!
    Geniet en beleef! Het is een topstad, zeker als je die met vertrouwden kunt delen. Gaan jullie straks verder 'bovenlangs' naar het oosten of via Ankara naar naar het (Zuid-) Oosten?
    Gooi vooral een hengeltje uit op de Galatabrug! Liefs, Joost
  12. Esther & Patrick:
    21 april 2014
    Hallo Eastern bikers! Zo te zien hebben jullie het erg gezellig in Istanbul. Heel veel succes de komende etappes. Wij starten nu het 2e Paasdag ontbijt. Groeten van Jan-Ids, Morris, Patrick en Esther.