15/2: Weekend Tübingen

15 februari 2014 - Tübingen, Duitsland

Vandaag hebben we na 767 km de eerste rustdag ingepland. Omdat Tübingen een hele leuke studentenstad is, maar ook omdat m'n rechterknie begint te protesteren. En die moet per slot van rekening nog 17.233 km mee. De Tübinger universiteit is niet alleen de oudste (1477), maar ook een van de meest gerenommeerde. Astronoom Kepler en filosoof Hegel studeerden hier af. En dus hebben we 's ochtends op ons dooie gemak brood bij de Bäcker gehaald en eieren gebakken in ons eigen zolderkeukentje met uitzicht op de stad. Vervolgens te voet de Altstadt met al zijn kleurige vakwerkhuizen verkend. Om vervolgens te besluiten zondag ook maar te blijven en bij de lokale traiteur los te gaan op lokale specialiteiten zoals Schwäbische Maultaschen mit Pilzen soße, Kartoffel Salat en Karotten Gemüse mit Lauch. Maar het doel van deze eerste etappe naar het zuiden verliezen we niet uit het oog en dus hebben we ook nog maar een tasje bij de Italiaanse delicatessen zaak gescoord voor bij de borrel. Ondertussen begint het te miezeren, we zetten de aria cd van Frau Günthner nog eens op en vanavond komen we onze zolder niet meer af.