16/2: Rustdag

16 februari 2014 - Tübingen, Duitsland

Toch even over Herr Günthner. Wat bezielt je als je een cactusverzameling in de serre op je dakterras begint? Dan wil je in ieder geval even geen gezeik van je vrouw, aldus Eric. Verder is het volle bak in huize Günthner. Wij zijn naar beneden 'umgezogen'. Vier (!) studenten bezetten nu ons krappe zolder appartement en naast ons zit een jong gezin uit Azerbeidzjan. Geen woord Engels, Frans, Duits or whatsoever. Kleine voorbode van wat ons nog te wachten staat. Probeer maar eens met handen en voeten uit te leggen dat friet in de magnetron niet het culinaire hoogtepunt van hun verblijf gaat worden. En verder was het een echte rustdag. Was van de lijn halen, fietsen poetsen en in bed Nederland medaille 15, 16 en 17 zien veroveren. Dat gelukkig integraal werd uitgezonden omdat Pechstein in de laatste rit reed. Mooi ook om het buitenlandse commentaar erbij te horen, met alle bijbehorende Duitse krachttermen ("Oh, die Wüst ist sauer!"). En natuurlijk ontzag voor alle oranje feestjes in het Holland Heineken haus. Waarna de reporter de Nederlandse fans in het straatinterview fijntjes onder de neus wreef dat we tenminste nog in 1 'national Sport' meetellen. Jammer.

1. Karen:
    17 februari 2014
    Hey Geeke en Eric,
    Ook sauer van die knie. Dat had nog wel effe kunnen wachten tot ná de Alpen.
    Ik zit 300 km van jullie af. In Vandans. Onder Bregenz en Bludens in Vandans. Laat even weten als jullie langsfietsen :-)
  2. Kitty3bergen:
    18 februari 2014
    Van een zeer ervaren k_t knie-er: icepack!
    En anders een e-bike!
    En een knuffel!
  3. Marianne:
    18 februari 2014
    Hoi nou wij zitten niet in de buurt. Kan je helaas ook niet langskomen.
    Wij zijn op Bali.
    Fijne tocht voor vandaag.
  4. Bas:
    18 februari 2014
    Weer zo'n zuur commentaar van een jaloerse buitenlandse journalist. Team NL vandaag (18-2) op naar plakken 18, 19 en 20 en jullie op naar de Alpen!