14/2: Valentijn in Naturpark Schönbuch

14 februari 2014 - Tübingen, Duitsland

Na stedelijk  Pforzheim (overigens de horloge- en goudsmidstad van Duitsland), keerden we terug naar de natuur. Onder een winters ochtendzonnetje fietsten we door het Würmtal. Eerst dicht langs de murmelende Würm door het bos, later hoger op de heuvelrug met uitzicht op het dal en de heuvels en weilanden aan de overkant. Belachelijke vergelijking als je als Europeaan door Duitsland fietst, maar het was net of we door Canada reden. Heerlijk koud, fris en relatief weinig bebouwing en mensen. Prachtig! Maar het klapstuk zat toch echt na de lunch in Weil der Stadt, met een 5 km onverharde afdaling door Naturpark Schönbuch naar Tübingen. Vroeger was dit het jachtterrein voor de koningen van Württemberg, tegenwoordig komen de inwoners van Tübingen er wandelen, fietsen en picknicken. Maar op deze koude februari dag hadden we de hele afdaling met idyllische beekdalen voor onszelf. Eric kreeg op slag romantische ideeën over water purificeren en kamperen. Maar die wist ik gelukkig snel de kop in te drukken. En zo sta je even later op Valentijnsdag in de oude kamer van de jongste zoon van Frau und Herr Günthner in Tübingen onder de hete douche. Die Mon Cheri van gisteren was eigenlijk heel goed gekozen.

1. Nicole:
    15 februari 2014
    Ha Geeke, schiet op he, mooi daar, ik weet precies waar je zit. Een nicht van mij woont daar in Tubingen! Zou rond deze tijd ook flink wat sneeuw kunnen liggen, maar dat is niet zo, ook wel zo prettig, toch met fietsen. Toi, toi!
  2. Bas, Laury, Ise en Feline:
    15 februari 2014
    Hi Geeke, met jouw verhaal en foto's voor me en live het geluid van de Zuiderstorm is het beeld compleet!
    Het is iedere keer genieten als je je reislogger bijwerkt. Liefs uit Troismontagnes.
    Laury
  3. Petra:
    15 februari 2014
    Hi, wat een mooie verhalen. Ook met fietsen schijnbaar toch ook weer "patronen", vrouw voor de verhalen bloggen en Manlief blijkt fotogeniek. Ga zo door en Fijn weekend
  4. Esther & Patrick:
    15 februari 2014
    Hallo Eric en Geeke, het mooie Stuttgart (Porsche en Mercedes) inmiddels achter jullie gelaten. Succes de komende 500 km van Jan-Ids, Morris, Esther en Patrick
  5. Jeroenendaan:
    15 februari 2014
    happy valentine ! wij gaan komende week weer eens naar onze Scandinavische vrienden en dus waarschijnlijk 2 weken die mooie verhalen missen, trap ze en veel plezier !! groetjes van Jeroen en Daan
  6. Kate:
    15 februari 2014
    You turned down camping on valentine's day? I thought of you when I heard the gusting winds yesterday. KPEP
  7. Mariska:
    16 februari 2014
    Hi,

Zo te lezen hebben jullie mazzel met het weer. Gelukkig maar anders moet je wel heel hard zon en mooie natuur in gedachten blijven zien. hoe gaat het het met de fietsbenen? En met de armen en handen? Veel plezier in het glooiende landschap. Nederland is gehuld in zon en veel wind op dit moment. Ook niet verkeerd voor de zondagmorgen.

Groetjes Mariska en Charles
  8. Marieke:
    16 februari 2014
    Zo he, wat zijn jullie al ver! En als ik die mooie foto's en leuke verhalen lees snap ik steeds meer wat jullie bezield om in kou en regen op de fiets te gaan zitten. Je krijgt er zoveel voor terug ;-) Fiets ze!
  9. Trudy:
    17 februari 2014
    Leuk om op deze manier jullie reis mee te mogen beleven!