15/8: Kyzyl-Oi, groot onderhoudsdag

15 augustus 2014 - Toktogul, Kirgizië

Soms blijken gesprekken voorspellende waarde te hebben. Zoals het gesprek met de Fransoos (al 27 maanden onderweg, ach waarom ook niet) gisteren langs de weg. Hij adviseerde ons extra lange schroeven op onze Tubus tasdragers te zetten omdat deze de neiging hebben zo af te breken dat je er niet meer bij kunt en ze uit moet boren. En jawel, nog geen 3 uur later was die van Eric afgebroken, gelukkig wel zo dat we hem er nog uitkregen. En of onze MSR benzinebrander er al een keer mee opgehouden was. "Nee, nog niet" was ons antwoord, maar sinds vanavond dus wel. Gelukkig konden we ons pasta pannetje op het elektrische fornuis van onze CBT (6/8) Homestay afmaken en hebben we onze brander met oplossing 1 uit de handleiding weer aan de praat gekregen. Zijn 3e tip ging over de grijpertjes van de fietstassen die ook de neiging hebben het te begeven op een overdosis wasbord. Het is nu dus wachten wanneer die ook aan de beurt zijn. De noodreparatie aan de buitenband van gisteravond bleek niet afdoende en hebben we toch maar vervangen door onze enige reserve band. Nu maar hopen dat de andere 3 het in ieder geval tot Karakol houden. Nu we toch goed bezig waren gingen we ook maar meteen op zoek naar dat minuscule gaatje dat Eric's achterband steeds heel langzaam deed leeglopen. En zo werd de uitziekdag van Eric - wiens maag en darmen gisteravond helaas weer in proteststand gingen - toch een echte onderhoudsdag. Het hoort weliswaar bij deze regio, maar ziek zijn is natuurlijk wel irritant. Dus hebben we besloten de komende tijd alleen nog zelfgekookt voedsel te eten, hopelijk helpt dat.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joost:
    16 augustus 2014
    Hemel wat een technische ellende. En waarop je je niet allemaal moet voorbereiden! Blij dat jullie weer 'in de lucht' zijn, al kan Maps niet meer geven dan de A367 en een foto van kaal gebergte.
    By the way: ik krijg al sinds het leuke fietsjongetje ('onder de stang door') geen foto's meer door. Klopt dat?
    Succes in deze superspannende etappes; middenin het volstrekt onbekende, gaaf hoor. Houd koers, Joost
  2. Sannie's Journey:
    17 augustus 2014
    Ohh jee...hopelijk gaat dat allemaal goed met de banden!!!! En...zou fijn zijn als de maag & darmen ook weer beetje rust vinden ;-). Liefs x
  3. Jeroenendaan:
    17 augustus 2014
    gisteren op een zweedse zender serie over mongolie rally gekeken, indrukwekkend en heel herkenbaar met jullie plaatjes en verhalen ! sterkte met de techniek zowel van de fiets als het lichaam, liefs jeroen en daan
  4. Jeannine:
    18 augustus 2014
    Hoi Geeke en Eric, een blikje cola per dag schijnt te helpen tegen maag-darm bezwaren..........wellicht ten overvloede........., lieve groetjes en hou je goed.........
  5. Tess:
    19 augustus 2014
    Hoi Geeke en Eric, succes met alles! En zijn ook beniewd naar foto's van die prachtroute. Groet Tess