12/2: Zon!

12 februari 2014 - Speyer, Duitsland

Het leek wel de eerste voorjaarsdag! Maar nog wel een winters temperatuurtje. De ochtend etappe ging door heuvelachtig landschap vol wijngaarden. De eerste wijnboeren waren uit hun 'Betriebs Urlaub' gekropen om de voorjaarssnoei te doen. Na 40 km besloten we in Worms vanwege het goede weer door te rijden naar het barokke Speyer. En dus op zoek naar WiFi om via Booking.com een scherp geprijsde kamer te bemachtigen. Laten we zeggen dat Commissaris Kroes in Duitsland nog wel wat werk te verzetten heeft met haar digitale agenda. Na heel wat kilometers over bospaden met drek en 100 km op de teller blijkt Speyer inderdaad bijzonder fraai. Een van de weinige steden die niet is plat gebombardeerd in WO II. Speyer heeft daarmee de twijfelachtige eer niet relevant te zijn in gevechtshandelingen. Maar ja, dan heb je nog wel een Romaanse Kaiserdom maatje XXL staan. Voor de Dom staat de Domnapf (een stenen bekken uit 1490, ook XXL), dat bij de intrede van een nieuwe bisschop werd volgeschonken met wijn voor het volk. En dat lijkt in deze prima wijnstreek een uitstekend idee.

1. Petra:
    13 februari 2014
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen
  2. Petra:
    13 februari 2014
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen
  3. Brandsma's:
    14 februari 2014
    Wanneer zien we jou op de foto, Geeke?
  4. Bas:
    Lekker! De eerste zon!
    Jullie schieten op. Leuk om alle verhalen te lezen.
  5. Kate:
    14 februari 2014
    Agree with Brandsma. Geeke missing from pictures. Also information on where you find to stay? Sorry could not meet you in Tübingen. Overcommitted . . . KPEP