5/12: Yangshuo, Television Hill

5 december 2014 - Yangshuo, China

'Important machinery, no visitors!', was getekend Yangshuo Government. Het stond met gouden letters in een stuk natuursteen op ongeveer driekwart van een klim van dik 300 meter op weg naar de zendmast bovenop de Television Hill van Yangshuo. Het hek boven bij het plateau zat inderdaad op slot, maar er was wel iemand achter het raampje bij het hek. En als je dan allebei voor 10 Yuan een halve liter water koopt, gaat het hek open. Intrigerend. Ik vermoed dat er in zijn werkvoorschriften duidelijke tekst stond over bezoekers, maar dat de aankoop van water ons opeens in een heel andere - niet beschreven - categorie plaatste. Mooi zo! En dus kregen we ons Sinterklaas cadeautje dit jaar al vroeg op de dag: een fantastisch uitzicht en een heerlijk plekje in de zon om er helemaal alleen van te genieten. Eindelijk weer zon, weldadig!

1. Bas, Laury, Ise en Feline:
    6 december 2014
    Wauw, wat een indrukwekkend landschap!
  2. Jannie Oude Vrielink:
    7 december 2014
    Sta steeds weer versteld van jullie enthousiasme ,kracht en moed om zo'n reis te maken!
    Heel bijzonder en mooi.
    Wordt op een hele mooie manier beschreven zodat ik een beetje mee kan genieten van al die belevenissen.
    Pas goed op jullie zelf!

Leve groet,

Jannie
  3. Joost:
    14 december 2014
    Wat? Onkreukbare Geeke ook nog in Bribery-country? Nou ja, voor een flesje water.... Prachtige foto's