12/9: Korgas, we zijn in China!

12 september 2014 - Yining, China

Het zag er vrij surrealistisch uit, die Chinese vlaggetjes waarmee we 7 maanden geleden voor ons huis werden uitgezwaaid. Maar na 11.650 km en ruim 72.000 hoogtemeters hebben we het vandaag geflikt, we zijn China binnen gefietst! Letterlijk, want een logistiek genie had bedacht dat de 200 meter afstand tussen de 2 grensposten met een lus van een km of 7 door niemandsland moest worden afgelegd. Wellicht als file opstelplaats voor het geval de controle bij de ontvangende partij langzamer gaat. Maar in de praktijk kom je makkelijker een land binnen, dan er weer uit. Kazachstan had maar liefst 4 pre-screenings, 1 belastingambtenaar, 1 douane beambte en 1 post-screening voor ons in petto. Duur: 1,5 uur. De Chinezen hadden een temperatuurmeter, 1 douane beambte en een scanner voor onze 11 tassen georganiseerd. En een paar aardige en Engels sprekende beambten die geïnteresseerd waren in onze reis. Maar binnen 10 minuten waren we China binnen. De tegenstelling met het Kazachse Korgas was enorm. Stond aan de Kazachse kant nog voornamelijk uit leem opgetrokken laagbouw, aan de Chinese kant straalden de torenflats je tegemoet. Een strak geasfalteerde 3 baans weg leidde het centrum in, met Chinese versiering en gekleurde licht effecten in de lantaarnpalen. In het eerste het beste hotel hebben we intrek genomen om even te acclimatiseren, geld en een SIM kaart te regelen, boodschappen te doen en een plan te maken. Hoe we dit enorme land gaan bereizen, welke regio's we overslaan en waar we tijd willen doorbrengen.

1. Esther & Patrick:
    13 september 2014
    Respect fietshelden! 11.650 km doorzetten vanaf Driebergen naar China. Complimenten en bewondering van ons allemaal uit Lichtenvoorde. Morris, Jan-Ids, Esther en Patrick
  2. Sannie's Journey:
    WOW, weer een mijlpaal! X
  3. Hella Koops:
    13 september 2014
    WOW HET IS GELUKT!!! Ik ben echt enorm TROTS op jullie! Geniet van deze mijlpaal en blijf ons mooie berichtjes sturen. Veel liefs, Hella
  4. Josephina:
    13 september 2014
    Geweldig! China is bereikt! We zijn ook heel trots op jullie en zijn nu natuurlijk benieuwd naar de chinese belevenissen, die gaan volgen. Veel liefs, José en Gert
  5. Colette:
    13 september 2014
    Lieve allebei, wat zijn ook wij ontzettend trots op jullie! Geniet van China. Ook wij blijven jullie heerlijke verhalen volgen. Dikke zoen van ons xx
  6. Ton en Guus:
    13 september 2014
    Wat een prestatie! Mooi dat jullie er zo positief bij zijn gebleven en er van genieten. Maak er nog maar een mooie tijd van in China!
    Groeten uit Weert
  7. Paulien:
    Echt fantastisch!!!
  8. Bas:
    13 september 2014
    Top! Respect, goed gedaan. Nu genieten van China!
  9. Katrien:
    13 september 2014
    Beste Geeke en Eric, wat een prestatie!!!!!!!!!!!!!!.
    Ik zie jullie samen nog bij mij op de bank zitten, 7 maanden en 6 dagen geleden.
    En nu zijn jullie er. Geniet van China, groetjes Katrien Linders, Groesbeek
  10. Bart en ellen:
    13 september 2014
    Wauw, wat gaaf! Gefeliciteerd! Veel plezier!
  11. Kitty3bergen:
    13 september 2014
    Hoera, wat een prestatie, mijlpaal.....gaaf. Ik ben heeeeel trots op jullie! Kan ik lekker rondbazuinen dat jullie gewoon echt naar China zijn gefietst, ook al zat Jasmijn niet achterop. Dikke zoen, Kitty
  12. Melanie:
    14 september 2014
    Gefeliciteerd met deze mijlpaal! Ook heel leuk om te lezen en te zien hoeveel verschillen er zijn tussen alle landen waar jullie doorheen komen! Ben benieuwd of China evenveel verschillen laat zien binnen de landsgrenzen.
  13. Tess:
    14 september 2014
    Goed nieuws! Niet ver bij jullie vandaan ligt het azuurblauwe meer, de plek waar Steve op de knieën is gegaan. Dus maak daar even een romantische foto voor ons. Groet Tess
  14. Anke:
    14 september 2014
    Wat een ontzettend mooie reis! Knap hoor zoveel doorzettingsvermogen! We genieten volop van jullie verhalen en foto's en wensen jullie een ontzettend mooie tijd in China! Groetjes uit Simpelveld van ons allemaal
  15. M&M:
    Respect !!
  16. Marieke:
    Wat een prestatie!
  17. Irene:
    14 september 2014
    Geweldig! Goed gedaan! Een mooie voortzetting van jullie tocht door China toegewenst!
  18. Frans:
    15 september 2014
    Vind het ongelooflijk mooi dat jullie dit presteren! Geniet nog!!!
  19. Gerbren:
    15 september 2014
    Gefeliciteerd!! Fantastisch dat je nu in China bent, mooie fascinerende plaatjes. Veel plezier.
  20. Jan:
    歡迎!