1/11: Yangtze rivier, de Century Legend vaart uit

1 november 2014 - Chongqing, China

Herinneringen aan een ferry tocht naar Schotland kwamen terug. Het was halverwege de jaren 90 en we bezochten met een paar vriendinnen één van de oudere broers die daar voor Shell was gestationeerd. De boot had een disco en zelfs entertainment, dus we hoefden ons deze nacht niet te vervelen. Maar de ferry was behoorlijk afgeragd en het entertainment bestond uit pursers die net niet zuiver zongen. En dat mollige meisje in dat iets te strakke showballetpakje, stond dat net niet bij de afwas? Nu hadden we met onze keuze voor de 'Century Legend' gekozen voor de "World's leading luxury river cruise line". Maar dat is marketing, hoe het schip er in het echt uitziet weet je pas als je de loopplank over bent. Maar de marketing jongens van deze beursgenoteerde cruiser hadden niets teveel gezegd. De kamer was bijzonder smaakvol ingericht en van alle 5-sterren gemakken voorzien. Met een tweezits bankje voor het raam, een privé balkon met stoeltjes en zelfs een volstrekt overbodige badkuip in de badkamer. Het had een sfeervolle loungebar en restaurants, maar ook 'noodzakelijkheden' zoals een binnen zwembad, spa, bioscoop, gym, beauty salon en bibliotheek. En 2 karaoke kamers. Want ook al is dit schip door Noren ontworpen en voor de westerse markt bedoeld, we zijn natuurlijk wel in China. En dus zaten op deze 'westerse' cruise behalve 16 westerlingen ook 250 Chinezen. Met een biertje op ons eigen balkon genoten we tijdens de afvaart in het donker voor de laatste maal van de indrukwekkende verlichte skyline van Chongqing. Ik denk dat we hier voor 4 dagen best aan kunnen wennen.

1. Sannie's Journey:
    4 november 2014
    Mooi hoor, benieuwd naar de foto's! X