11/12: Zhaoqing, a bride sunny day

11 december 2014 - Wuzhou, China

Een etappe van 100 km over een keurig geasfalteerde 4-baans weg langs de meanderende Xunjiang Rivier. Onder optimale omstandigheden: zon, een klein windje en zo goed als vlak. Waardoor we vandaag maar 250 hoogtemeters maakten, dat was toch wel heel lang geleden. Tijdens een rondje over de Utrechtse Heuvelrug maak je er nog meer. Je merkt dat we langzaam aan naar zeeniveau afdalen. En daarmee zit het serieuze klimwerk voor deze reis er wel op. Eric heeft nog eens opgeteld wat we nu precies geklommen hebben: 104,2 km rechtstandig omhoog! En daarmee zouden we onszelf toch maar mooi in de Thermosfeer, de laatste laag van de atmosfeer hebben gefietst. Je merkt het ook op de weg. Domineerden eerder vooral de scooters, nu zagen we wat meer fietsen. Zelfs een moeder met kind achterop, een verrassend Nederlands beeld. Terwijl je de kleine hummels hier toch meestal op de treeplank van de scooter tussen de benen van moeder ziet staan of daar op een heel klein krukje ziet zitten. En ook scholieren  op coole single-speed racefietsen in allerlei kekke kleurtjes. Maar de 'bride sunny day' werd toch vooral gemaakt door het enorme aantal trouwstoeten. De één met nog grotere roze strikken dan de ander. Geen idee of het volle maan was of dat je met de cijfercombinatie 11/12/14 verzekerd bent van een lang en gelukkig huwelijk ((1+1)+(1x2)+(1x4)=8?), maar het was in ieder geval een stralende dag.

1. Joost:
    15 december 2014
    Lekker hè, dat al dat klimmen voorbij is. Die berekening is wel erg heftig... Uitbollen in de delta's: heerlijk!