11/10: Xian, wandelen over de muur

11 oktober 2014 - Xian, China

Vanochtend moest er eerst een roes worden uitgeslapen. Want de Park Qin bar in de kelder van onze jeugdherberg bleek een regelrechte hit voor de 'after-borrel'. Live muziek, volle bak met een gemengd publiek, bier, cocktails en tafelvoetbal. Waar Eric al snel de bijnaam 'Robben' veroverde met zijn onnavolgbare spel in de voorhoede. Menig koppel werd in de pan gehakt totdat een Algerijnse mechanica student op het veld verscheen. Hij claimde lachend de titel 'Van Persie', maar Eric dacht meer aan Rabah Madjer. Maker van één van de mooiste doelpunten ooit tijdens de Champions League finale van '87 (Eric heeft een even onnavolgbaar geheugen voor voetbalfeitjes). Dat hij hier zijn PhD doet, gaf te denken. Deze Noord-Afrikaan koos dus niet voor een geijkte wetenschappelijke carrière in het Westen maar voor China. Er is een parallel universum ontstaan zonder dat we het door hebben. 's Middags hebben we uitgewaaid tijdens een wandeling over de 12 meter hoge en 14 km lange stadsmuur. Een indrukwekkend bouwwerk uit de Ming periode (1370), begeleid door sfeervolle rode lampionnen en Chinese muziek. Om daarna vlak bij de Grote Moskee onze toeristische route af te toppen in de gezellige moslimwijk. Een bonte en aaneenschakeling van eettentjes, notenverkopers en souvenir shops.

1. Miriam Meijers-Feiter:
    11 oktober 2014
    He Eric en Geeke
    Net even een paar weken bij gelezen van jullie geweldige avontuur!
    Super! en prachtige foto's! Ga zo door en geniet ervan!
    Groetjes Miriam en de rest!!
  2. Maike Visser:
    11 oktober 2014
    Leuk om jullie op de stadsmuur te zien en te horen over de gezellige moslimwijk. Morgen naar het terracottaleger?
    Het haalt veel herinneringen bij me boven.
    Groet, Maike
  3. Imja:
    12 oktober 2014
    Weer een belevenis, die jullie lang zullen koesteren!
    Het sleutelwoord is nu Epke Zonderland, die wereldkampioen op de rekstok is geworden in China.
  4. Frans:
    15 oktober 2014
    Was in augustus ook in Xian en fietste over de zelfde muur waar jullie nu lopen. Geen zin om te fietsen?
    Indrukwekkend al jullie verhalen!!!!