10/5: Sinop, de meest noordelijke stad van Turkije

10 mei 2014 - Sinop, Turkije

Het weer was weinig fotogeniek vandaag op weg naar de meest noordelijke stad van Turkije, maar Sinop zelf des te meer. Sinop ligt als een soort varkenskrul halverwege de Zwarte Zee kust en heeft daardoor een baai op het zuiden met uitzicht op Turkije. Maar eerst heeft Eric nog 'voor zijn leven gefietst' en een paar honden in volle sprint van zich af weten te schudden. Ik volgde dan even later met m'n Dazer (17/3) en had geen kind aan de uitgeputte beesten die vermoedelijk de rest van de dag voor pampus onder een boom liggen. Sinop is de eerste grote stad sinds tijden met 34.000 nüfus (inwoners) en had direct iets relaxed. Bootjes in de haven, terrassen eraan en mannen en vrouwen die Rummikub, Backgammon of kaart speelden alsof hun leven er vanaf hing. Prima plek voor een vroege stop om wat te wassen en te bedenken wat we naar huis gaan sturen. Want als we straks richting Mount Ararat gaan en vervolgens ook voedsel en water voorraden moeten gaan meenemen is de conclusie van afgelopen 'werkweek' dat we misschien toch te zwaar beladen zijn. No worries, de fotocamera en iPad blijven.

1. Herma Ester:
    11 mei 2014
    Heel erg leuk mee te mogen kijken/fietsen met jullie tocht. Een geweldige tocht; echt "once in a lifetime". Goed voor je relativeringsvermogen, lijkt mij. Daar krijg je toch een tikje van mee... indrukwekkend!
    Groeten uit Doorwerth/Culemborg
  2. Joost:
    11 mei 2014
    Heerlijke verhalen. Vooral die honden spreken tot onze verbeelding en herinnering! Meteen een Dazer gekocht, ook.
    Ik hoop dat jullie nu een week steady mooi en droog weer krijgen. Groetst en houd koers! Joost
  3. Albert en Francis:
    13 mei 2014
    Inderdaad, wegdoen van iPad en fotocamera is géén optie! :):)