10/3: Rome, we made it!

10 maart 2014 - Rome, Italië

Altijd spannend, een grote stad binnenrijden. Maar routeschrijver Reitsma had het beste met ons voor. Dus volgden we niet de kortste en vlakke weg langs de Tiber, maar maakten we een grote boog van 70 km en een dikke 500 hoogtemeters. Zo reden we eerst 30 km op en af door een lint van dorpen bovenop een bergkam en daarna heel relaxed door het landelijke Parco Regionale Veio naar beneden. En dan komt toch het moment dat je wat klaverblad manoeuvres moet maken waarbij je je afvraagt of je nu de snelweg opdraait of niet. Maar toen had Rome binnen de ring toch nog 12 km fietspad langs de Tiber in petto. Nog nooit zo relaxed een grote stad binnengereden. Vervolgens het plein voor de Sint Pieter 'aangetikt' en ons laten zegenen. Niet door de paus, maar door Amerikaanse toeristen. Die natuurlijk geen benul hadden waar Driebergen ligt, maar zwaar onder de indruk van outfit en kilometers (2190) waren. God bless you! Dat heeft ons er even later op weg naar het hotel overigens niet voor behoed een parkeergarage onder het Borghese park in te fietsen. Net zoiets als een fietspad dat spontaan langlauf loipe wordt (zie 24/2), maar dan anders. Maar, missie 1 is in iets meer dan 4 weken gerealiseerd. Op naar missie 2: met Pasen in Istanbul. Maar eerst gaan we 3 dagen wassen, repareren en organiseren. En de toerist uithangen.

1. Paulien:
    11 maart 2014
    Ah que bella Roma. Wat een mooie tocht zijn jullie aan het maken. Ik geniet van al jullie verhalen maar de komende dagen denk ik nog wat meer. Geniet van la dolce vita in de mooiste stad van Europa!
  2. Melanie:
    11 maart 2014
    Gefeliciteerd met deze mijlpaal! Er leiden altijd weer nieuwe wegen naar Rome... Geniet van deze mooie stad. Ik lees jullie reisverhalen met plezier!
  3. Sigrid:
    11 maart 2014
    Geniet van Rome! Zoveel moois te zien, maar ook echt heel erg de moeite waard is de Via Appia en de Catacomben, en met de fiets ben je daar zo!
  4. Bas:
    11 maart 2014
    Klasse! Gefeliciteerd, missie 1 accomplished!
    Veel plezier in Rome.
  5. Mariska:
    Beste Geeke en Eric,

Altijd weer leuk om iets over jullie te lezen. En vooral ook de bijzinnen over 'omwegen, hellingen, keuzes, mensen onderweg en de verrassingen' die er op je pad komen. Wij zijn de afgelopen dagen gezegend met een paar hele mooie - bijna zomerse- dagen. Nederland kwam massaal uit de kleren. Geinig om te zien hoe bossen, parken en terrasjes vrolijk gekleurd zijn met mensen (en hun kleding).
    Charles fietst af en toe een rondje UH. Ondergetekende is weer begonnen met wat hardlopen. Aangestoken door de Driebergenloop? Nee niet echt. Meer omdat het wel lekker is om met dit weer buiten te lopen. Zeker als je op tijd start op zondag, zie en hoor je veel. zo probeer ik op een klein stukje aarde weer wat meer de dag te plukken. Het hardlopen valt nog niet mee op je 51ste. De heupen en knieen laten het wat afweten. Volgens mijn kinderen zie ik er niet uit. Enfin ik doe het voor het soepel blijven. Hoe gaat het met jullie op het vlak van blessures? Geen ?
    En ik las reparaties. hopelijk makkelijk te verhelpen. En wie weet is jullie Italiaans zeer oké. Het Engels van de Italianen houdt niet over is mijn ervaring. Ik wens jullie een mooi verblijf in openlucht museum Rome. Hartelijke groeten van ons Charles en Mariska
  6. Joost:
    11 maart 2014
    Zo. Dat nemen ze jullie niet meer af. Gefeliciteerd met je romeinse mijlpaal. Mooi kilometergemiddelde per dag! Ach ja: mimosa op 8/3: je ziet het òveral, die dag. Helaas niet in NL. Hier alleen maar narcissen en ander saai spul. Genieten van rustdagen kan nauwelijks op een betere plek dan in Rome.... Het lijkt me na zoveel dagen fietsen héérlijk om je op een andere manier te (laten) verplaatsen. Geniet er van (en van de Italiaanse wijn).
  7. Henk:
    11 maart 2014
    "Eerst Rome zien, dan sterven" wordt ook gebruikt naast zoals ik het geleerd heb "eerst Napels zien, dan sterven". Hoe het ook zit, stel dat sterven in ieder geval nog zo'n 11 maanden uit:-). Dwaal door Rome en laat de stad over je heen komen!!
  8. Lidwien:
    11 maart 2014
    Well done, wat een mijlpaal! En wat is Europa toch ook mooi als je jullie verhalen zo leest. Geniet van de stad.
  9. Marjon Kesseler:
    11 maart 2014
    Wauw wat geweldig. Gefeliciteerd! 3 dagen is te kort voor Rome hoor.... en dan Istanbul helemaal fantastisch. Wij zijn hier hard aan het werk. Ik in mijn nieuwe eigen reisbureau aan huis. Personal Touch Travel Twello. Jullie weten het he, voor al jullie vakantievragen [email protected]. 0614546109 Enjoy en groetjes van Marjon en Wouter Kesseler
  10. Gabriele:
    Beste Eric en Geeke,

Wat ontzettend leuk om zo jullie reis mee te beleven. Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal Rome!
    Succes met wassen en repareren. En geniet van een paar dagen de toerist uithangen! Groetjes Gabriele
  11. Sannie's Journey:
    11 maart 2014
    WOW mooie mijlpaal!! Geniet van Rome met alle mooie pleinen, heerlijk eten en fantastische wijnen ;-). Vertrek vrijdag op wintersport..bellen voor die tijd nog even! Xx San
  12. Jeroen:
    12 maart 2014
    ik hoop dat jullie genieten, en ook beseffen dat er een hoop mensen genieten van jullie verhalen en avonturen. (da's dubbel .... !)