10/8: Kara-Köl, perfecte zondag langs de Naryn

10 augustus 2014 - Karakol, Kirgizië

Klein en nietig waren we vandaag, terwijl we langs de Lower Naryn stroomopwaarts verder de Fergana inreden. De rivier was groen van kleur en werd onderbroken door een serie dammen van het Nizhnenkarynskiy Kaskad waterkracht complex. De bergen onherbergzaam en voornamelijk leisteen grijs. De Zwitser die we bij een tunnel op zijn motor tegenkwamen en al een tijdje in de regio woonde, noemde dit gebied "very mineral". Aardige bewoording. De M41 kronkelde zich een weg tussen het water en de bergen door. Soms omhoog, dan weer naar beneden. Met ruim 1000 hoogtemeters in de benen hebben we aan het eind van de dag maar 200 meter in hoogte gewonnen. Maar een topdag was het zeker. In Kara-Köl namen we intrek in een hotel met sanatorium trekjes aan een meertje waar deze zondag middag druk werd gezwommen. Schoon en fris en een verademing t.o.v. de stoffige gribus in Tash-Kömür. Een zwemmetje, een shaslik aan de rand van het water, een groot beeldscherm in het water voor Kirgizische videoclips en je perfecte zondag is compleet.