7/4: Yenişakran, stofhappen

7 april 2014 - Aliaga, Turkije

Diezelfde 20 km van gisteren hadden we ook weer nodig om aan de andere kant van Izmir de stad uit te rijden. Een gefocust samenspel van op het asfalt en obstakels voor je letten, in de achteruitkijkspiegel kijken wat er achter je gebeurt en elkaar tijdig (en in de herrie verstaanbaar) inseinen. Er zijn slechtere teambuildingsoefeningen. Ter compensatie kozen we daarna voor een omweg over een landelijk weggetje door glooiend landschap om uiteindelijk uit te komen aan de achterkant van de overslaghavens van Aliaga. Interessante keuze van onze Garmin. Alleen maar af- en aanrijdende grote trucks met containers of hoog opgeladen  schroot. En aangezien er bijna geen asfalt lag, was het stof happen geblazen. Met de dreigende lucht op de achtergrond gaf het een surreëel industrieel beeld dat aan China deed denken (alhoewel we daar nog nooit geweest zijn). Na nog 30 km over de vluchtstrook van de D550 was het mooi geweest. Tijd om te douchen en eens goed de neus te snuiten.