9/4: Ayvalik, top fietsdag

9 april 2014 - Ayvalik, Turkije

Wat een top fietsdag! We hadden voor de etappe van vandaag de route dwars door het Madra gebergte gekozen i.p.v. de relatief vlakke snelweg langs de kust. En het werd een spektakel in drie bedrijven. Het begon lommerrijk langs een murmelend beekje al stijgend naar 750 meter. Daarna volgde een zee aan pijnboom plantages tussen de boulders maatje hunebed. Vervolgens zakten we tussen de olijfboomgaarden weer af naar zo'n 150 meter. Om tenslotte met ruim 1000 hoogtemeters en 69 km op de teller op zeeniveau te eindigen in het charmante vissers- en marktplaatsje Ayvalik. We waren mentaal helemaal klaar voor onze eerste campingbeurt in Turkije, maar werden in Ayvalik aangesproken door een jong Frans stel dat al 8 maanden aan het fietsen was. En dus werden onder genot van een kop thee alle ervaringen en aanpak voor uitdagingen (grote steden, snelwegen en honden) gedeeld. Op hun advies lieten we ons campingplan varen en namen we intrek bij een aardig Duits/Turks echtpaar dat in het oude centrum een 'zimmer frei' had en volgens hen wel wat geld kon gebruiken. En als je even later met teiltjes warm water in de badkamer des huizes staat, lijkt het toch een beetje op kamperen.

1. Kate:
    10 april 2014
    Reminds me of bierchen in Greece. Greetings from Brussels K. (without PEP)
  2. Sannie's Journey:
    10 april 2014