30/10: Chongqing, transport geslaagd

30 oktober 2014 - Chongqing, China

In 5 werkdagen van Hoofddorp naar Xi'An met de Express Service van Post NL Dat klonk al te mooi om waar te zijn, en dat was het ook. Uiteindelijk heeft onze doos met reserve materialen er ruim 1,5 maand over gedaan. Maar eerlijk is eerlijk, de douane ambtenaren op Xi'An Airport hebben daarvan een week of vier voor hun rekening genomen om te bedenken wat ze aan invoer zouden heffen. Post NL zei dat het proces was gestokt omdat ze de ontvanger niet konden bereiken. Lokale partner UPS zei dat het kwam omdat ze de afzender niet konden bereiken. Lekker. Ondertussen zaten wij te bedenken wat er mis kon zijn met deze zending. Waren de nieuwe fietsbroeken hoogst interessant, stond de minerale olie voor onze Rohloff versnellingsnaven op een  lijst met verboden middelen of huisde er een bedreigde diersoort in de plantage waar Schwalbe het rubber voor voor zijn banden vandaan haalt? Geen idee. Maar nadat de adequate receptionistes van PwC in Xi'An en Chongqing UPS met Chinese mails hadden bestookt en deze de zending toch maar eens op 'urgent' had gezet kwam er schot in de zaak. En gisteren kwam dan het verlossende mailtje: het is er! Laura had geen tijd om als bedankje mee uit lunchen te worden genomen, dus hebben we haar maar onder koekjes bedolven. En liep Eric even later als 'kruier' met de doos op zijn nek tussen de professionals de trappen af naar ons hostel. Sommige jongens zonder vracht boden met een knipoog hun diensten aan, maar dit konden we zelf wel af. Morgen een ouderwets dagje poetsen en sleutelen aan de fietsen.

1. Sannie's Journey:
    31 oktober 2014
    Pffff...dat duurde even zeg. Blij dat het uiteindelijk gelukt is!
  2. Jeroenendaan:
    31 oktober 2014
    hejhej,
    hopelijk alles ok met jullie, het ziet er wel zo uit !! wat goed dat jullie nog steeds de tijd vinden om iedere dag een boeiend verhaal te schrijven en ons te laten meegenieten van de andere kant van de wereld!! hier vinden we niet eens de tijd om iedere dag te kijken waar jullie nu weer zijn. afgelopen weken druk op en neer gereisd tussen zweden en nederland in voorbereiding op start in nieuwe baan op 1 januari... gisteren contract getekend ;-) het worden een paar ongezellige maanden, want jeroen heeft het nog druk in nederland en kan pas in of na de zomer een keer die kant op komen, maar ja voor een droom moet je wat over hebben... heel veel cruise plezier, geniet van de captains dinner !! liefs jeroenendaan.