28/2: Verona, midden in het carnaval

28 februari 2014 - Verona, Italië

Het leek wel een rustdag. Stukje fietsen, snel omkleden en de stad in voor een perfecte cappuccino in de zon op het Piazza Bra tegenover het coloseum. Daarna langs alle highlights van de stad geslenterd en fantastische gnochi's geluncht bij Al Duomo, een tip van onze kloeke B&B host Giullia. Na nog even onder het raam van Julia te hebben gestaan (inderdaad, die van Romeo), hebben we ons als ware Italianen teruggetrokken voor een siësta. Maar niet voordat we nog even het begin van de carnavalsoptocht hadden bekeken. Dat had alles wat je er van mag verwachten: een opening met ruiters te paard, een blaaskapel, dansmariekes, enorme loopgroepen en grote carnavalswagens achter een trekker. Het enige verschil met onze variant is dat zei over natuursteen lopen en ze geen carnavalsliedjes draaien, maar knetterharde discobeats. Toen we rond 18:00 de straat weer op gingen, was deze nog steeds in volle gang. Indrukwekkend! En verder hebben we in de stad de eerste medefietsers gezien. Fully loaded Santos fietsen, dat moeten Nederlanders met grote plannen zijn. Hij met baard, zij met een chagrijnig hoofd. Ik hoop dat ze snel een rustdag heeft.

1. Esther & Patrick:
    1 maart 2014
    Jaloers!!! Bella Italia... En een wijze les voor Eric; geen baard laten staan :) Enjoy!
  2. D&J Losser:
    1 maart 2014
    Gefeliciteerd!! De eerste (winterse) pukkels zijn overwonnen en jullie fietsen nu de lente tegemoet. Goad goan!
  3. Kate:
    1 maart 2014
    Nice photos. Carnival starting in BS too. Thinking of you. Philippe says hello! KPEP.
  4. Liesbeth v.d. Vlugt:
    4 maart 2014
    Het prachtige Verona, mooie herinneringen aan een lang voorbije jeugd, tsja chagrijnen zijn er overal en baarden ook.
  5. Jeroenendaan:
    4 maart 2014
    prachtig, we denken aan jullie. Helden die door de sneeuw fietsen. geniet van de Italiaanse wijn!
    grz,
    Daan