27/2: Bussolengo, we zijn de Alpen uit!

27 februari 2014 - Bussolengo, Italië

Bijzonder, hoe alles opeens anders kan zijn. We fietsten Trento uit in een wolk die maar niet weg leek te willen uit het dal. Beetje deprimerend, zo'n kleurloos landschap. En met het 'aangeharkte' fietspad langs de Adige waren we ook wel een beetje klaar. Het enige hoogtepunt was de koffie in Borgo Sacco. In Caffe Sport, voor ons heel toepasselijk. Wat die andere 20 oude Italianen hadden gedaan om een shot koffie of hartversterkertje te verdienen werd niet helemaal duidelijk. Mooie sfeer. Maar de 10% klim naar Rivoli Veronese maakte alles anders. De wijngaarden hadden het qua hectares al geleidelijk aan gewonnen van de appels. Maar opeens waren er olijfbomen langs de kant van de weg, oleanders in de voortuin en cipressen aan de horizon. En de gevoelstemperatuur ging spoorslags 5 graden omhoog (maar dat kan ook door de doorkomende zon of die klim komen). We zijn de Alpen uit! Vandaag overnachten we in ons 'eigen' appartement in Bussolengo. Morgen een mini etappe naar Verona en dan hebben we een hele dag om die stad te leren kennen.

1. Bas, Laury, Ise en Feline:
    Te gek zeg!
    Hoe is het met de beentjes?
  2. Josephina:
    De eerste 1000 km en de eerste bergen zitten erop. Bravo! Lfs. José
  3. Marianne:
    27 februari 2014
    Verona erg leuk. Mis de brug niet !!
    Neem vooral een terrasje met een heerlijke Pizza. Jammer dat er geen opera is nu. Volgende keer dan maar.