24/2: Reschenpass op

24 februari 2014 - Reschenmeer, Italië

Eindelijk weer een fatsoenlijke dag fietsen, aldus Eric. Nou, dat werd het zeker! Vandaag hadden we een nieuwe uitdaging. Ditmaal geen regen of sneeuw (de lucht was strak blauw), maar een forse wind tegen die de gevoelstemperatuur op -10 zette. Van welke gletsjer hadden ze deze gehaald? Maar met een extra laagje en rondje koffie in Pfunds besloten we er voor te gaan. De Inn bleef ons begeleiden, maar het was gedaan met de glooiende Alpen weides. In het Zwitserse stuk werd de kloof steeds dieper en nauwer. Zodra we bij Martina de Inn weer overstaken naar Oostenrijk en de Reschenpass opdraaiden was het koude leed geleden. Extra laagjes en Buffs gingen uit en klimmen met de geit. Elf haarspeldbochten en nog 7 km vals plat om 880 hoogtemeters te winnen en in Italië uit te komen. En om ook voor het eerst mee te maken dat onze route spontaan in langlauf loipes overgaan. Lekker, als je voor dat pad net nog even 100 hoogtemeters extra bovenop de Reschenpass hebt gezet. En dus hebben we het routeboek 'uit het raam gegooid' en de grote weg gevolgd. Niet heel relaxed natuurlijk, maar de strategie is nu zo snel mogelijk naar beneden te komen. Want de Primavera is in Italië op 1400 meter hoogte nog ver te zoeken. Maar eerst maar even opwarmen onder een hete Italiaanse douche bij Haus Peer in Burgusio.

1. Maike Visser:
    25 februari 2014
    Tjeempie, februari is nog geeneens voorbij en jullie zijn al naar Italië gefietst. Me nooit gerealiseerd dat dat tot de mogelijkheden behoort. Voor een goed getraind stel als jullie dan.
    Geniet ervan; ik geniet van jullie verhalen.
  2. Bas:
    Hi toppers,

Wat een mooie verhalen en foto's. Elke avond even checken wat jullie hebben meegemaakt, leuk. Ik denk dat iedereen zo een beetje met jullie mee reist. Veel sterkte met de pasta's tartufo, risotto's en wijntjes, dat is toch de echte grote uitdaging de komende maand.
    Ciao
    Bas
  3. Kitty3bergen:
    25 februari 2014
    Inspiratie.....Vandaag fietsspecial van de Volkskrant (lees je die op ipad?). Met daarin:
    Tour de Mancha - rondje kanaal
    Pirinexus catalonie - 350 km in pyreneeen
    Valsugana langs de Brenta, Italie
    Kans dat je in Nld overdag op fiets nat regent = 3,5%
    Fietsbeurs in Rai op 1 maart
    En Mark Twain die zei dat je absoluut geen spijt zult krijgen van het rijden op de fiets, 'mits je het overleeft'
    Take care!
  4. Kitty3bergen:
    25 februari 2014
    Oh ja, ook met ideale vakantiefiets: titanium frame, Magura of Shimano remmen, Rohloffnaaf versnelling, Vittoria randonneur banden...
    Gaat het goed met jullie knieeen en rest van het lijf?