21/3: Patras, vibrant

21 maart 2014 - Patra, Griekenland

Het duurde 30 seconden toen we op de fiets stapten, maar toen had onze Garmin toch door waar hij was: op de ferry terminal van Patras. De boot had anderhalf uur vertraging door verlate trucks in Bari, en dus besloten we maar een nachtje te blijven. Om ook een beetje te wennen voordat we ons met de fiets in het verkeer zouden storten (en alle natuurkunde lessen weer uit het breinstof te trekken en wat van het Griekse schrift proberen te maken). Na een een paar keer eerder in Griekenland te zijn geweest is het een prettig weerzien. Minder gestileerd dan Italië, maar zeker charmant. Dus zijn we in Patras overgestapt van de espresso's naar de  frappe's. Een stad die volgens de Lonely Planet structureel door toeristen wordt overgeslagen, maar verrassend 'vibrant' is door zijn 40.000 studenten. En de LP had niet gelogen. Het ene hippe café volgde na het andere en de terrassen zaten vol. Maar gelukkig had het ook een klein restaurantje net buiten het uitgaanscentrum, waar moeders Grieks stond te koken zonder fratsen. Tzatziki, auberginepuree en lam en rund uit de stoofpot. Fijn.