19/3: Barletta, eerste lunch in de schaduw

19 maart 2014 - Barletta, Italië

Bijzonder, hoe snel je prioriteiten kunnen veranderen. Minder dan 2 weken geleden waren we nog blij met winterhandschoenen en cafe's waar de kachel na een lange natte afdaling nog eens goed werd opgestookt. En vandaag hebben we voor het eerst voor de lunch een plek in de schaduw opgezocht om onze broodjes op te eten. Italianen snappen daar overigens niets van. 's Ochtends eet je broodje en tussen de middag pasta (en veel meer). Maar voor ons budget is het beter zo en we gaan de mortadella nog missen. Want morgen fietsen we naar Bari en nemen we als het een beetje meezit dezelfde avond nog de boot naar Patras in Griekenland. De 93 km van vandaag vloog letterlijk voorbij met een flinke wind in de rug. De route ging over landweggetjes door eindeloos veel olijf- en wijngaarden. Want Puglia is bijzonder vruchtbaar en neemt zelfs 80% van de olijfolie productie van Italië voor zijn rekening. En blijkbaar valt daar geld mee te verdienen, want na een aantal verweerde en verlaten stadjes bleek kustplaats Barletta bijzonder stijlvol en goed onderhouden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl