17/11: Fenghuang, pizza en siësta

17 november 2014 - Enshi, China

Fenghuang, ooit een grensplaats van de Han beschaving die op het verder naar het oosten gelegen laagland leefde. Stadsmuren moest hen ten tijde van de Ming dynastie (1368- 1644) beschermen tegen de Dong's, Miao's en Tujia's. Tegenwoordig is het een charmant oud stadje met houten huizen en smalle steegjes langs de kronkelige Tuo rivier. En dus werden alle toeristische registers opengetrokken: foto's maken in klederdracht, verkoop van verse bloemenkransen voor op het hoofd, gondola's waarmee je een boottochtje op de rivier kon maken en 2-daagse passen voor alle attracties in het oude centrum. 's Middags zaten we in een hip westers tentje te kijken hoe 3 Chinese meisjes in goede doen onder het genot van jazzy loungemuziek een bordje Italiaanse spaghetti met hun vork weg 'lepelden'. Daarbij natuurlijk een  belachelijk dure cappuccino. De hang naar Westers blijft intrigerend. En wij? Wij prikten lekker een pizzaatje mee om daarna siësta te houden. Heerlijk, zo'n rustdag!

1. Joost:
    28 november 2014
    Ik kan me goed voorstellen dat je zo'n dagje niksen heerlijk vindt. Het is natuurlijk een beetje blasé, maar zelfs van vakantie word je een beetje moe en de werkjes (online kranten lezen, mail beantwoorden, routes plannen) stapelen zich natuurlijk toch maar mooi op