14/3: Giulianello, don't do this at home

14 maart 2014 - Velletri, Italië

Een grote stad infietsen is vaak een uitdaging, een grote stad uitfietsen is meestal een crime. Maar vandaag viel het alles mee. Gewoon tussen de ochtendspits de Nazional afrijden dan een achterlangsje bij het Forum Romanum en dan voor het Coloseum rechtsaf de stad uit over de Via Appia Antica. Zo oud als de weg naar Rome is hier geheel op zijn plaats. Waar je in Rome continu langs 'oude stenen' loopt, lijk je er nu echt onderdeel vanuit te maken omdat je over dezelfde weg rijdt. En als je je bedenkt wat er zich allemaal langs deze weg heeft afgespeeld, wordt je heel klein. Indrukwekkend. Maar opschieten deed het voor geen meter, want bij ieder authentiek stuk met reuzen kasseien, moest je de berm in om een begaanbaar paadje zonder glas te vinden. Tel daarbij op de eerste dag zonder onze vaste route navigator Reitsma en de off the road ervaring is compleet. Zeker als je daarbij af en toe verrast wordt door16-17% klimwerk waar zelfs Eric terug moet naar zijn eerste versnelling. Don't do this at home! Tenzij je beide bijzonder goed getraind bent je elkaar bijzonder leuk vindt. Maar ondertussen zijn we er achter dat de rode wegen op Eric's kaart op mijn Garmin grijs zijn en zijn witte bij mij geel. En dat lijken na een dag met slechts 65 km en bijna 800 hoogtemeters degene die we het best kunnen volgen. Morgen weer een dag.

1. José en Gert:
    15 maart 2014
    Via facetime hebben wij al contact gehad. Wij zagen twee stralende mensen die met een mooi avontuur bezig zijn. Gevraagd of Geeke ook een keer voorop mag fietsen zodat Eric een foto kan maken van de rug van Geeke. En wat zien we nu? Een foto van Geeke! En zelfs van voren. Wij genieten erg veel van de verslagen en foto's. Ga zo door!
  2. Marianne:
    15 maart 2014
    Goed van Eric.
    Enne maar goed dat jullie niet kleurenblind zijn voor al die gekleurde wegen strepen. Je zou nog verdwalen.
  3. Esther & Patrick:
    16 maart 2014
    Hallo Geeke en Eric, mooie foto's en weer een goed verhaal :)

De temperatuur wordt ook beter zo te zien. Succes! Patrick