9/2: van Rur naar Rijn

9 februari 2014 - Remagen, Duitsland

Na het ontbijt nog even met Frau Jörres gepraat over carnaval, aangezien ze tegenover de lokale Prins Udo woont. Op het plein hadden we al een grote feesttent zien staan. "Es ist wunderbar decodiert". Of ze ook ging? Sinds haar man overleden is "macht es kein Spaß mehr. " So, geniessen Sie ihre Trip zusammen". En dat hebben we gedaan. We hebben eerst de Rur nog wat verder naar het zuiden gevolgd om vervolgens vanaf Düren de Zülpicher Börde over te steken richting Rijn en vlak daarvoor te finishen in Villip. Een klein plaatsje  onder Bonn, vlak na het Kottenforst Wald waar de keurvorsten van Keulen vroeger hun jacht hadden. De Zülpicher Börde is een uitgestrekt landbouwgebied met veel horizon en aan de rechterhand de heuvels van de Eifel die steeds iets dichter bij kwamen. Ondertussen verschenen de eerste vakwerkhuizen, oude care boerderijen en kasteeltjes. Met als natuurlijk hoogtepunt 2 reeën die vlak voor ons het veld in sprintten. En het regenpak? Dat is de hele dag in de winter/regen-tas gebleven. Wir geniessen es!

1. Jan-Joris:
    10 februari 2014
    Mooie foto's en dito verhalen, leuk geschreven!
    Tot op heden klopt mijn romantische beeld van jullie tocht nog helemaal, zeker bezien van onder het TL licht, waar ik het door de week me moet doen (er is licht in de tunnel, de dagen lengen merkbaar).
    Wetende dat de foto's en de (onverwachte) gebeurtenissen nog heel wat in petto hebben, blijf ik trouwe volger!
    Geniesst!
  2. Bas:
    10 februari 2014
    Geweldig om jullie verhalen te lezen en de route te volgen op jullie site. Top gedaan, veel succes! Net als onze Oranje sprinters vandaag!
  3. Sannie's Journey:
    Mooi! Genies es! X
  4. Jeroen:
    11 februari 2014
    Chán is het Chinese mahayana-boeddhisme. In Japan en het westen is dit bekend onder de naam zen.

elke dag een les ?
    het is nu al spannend ;-) en leuk om jullie traject eb verhalen te volgen.
    succes
    jeroen
  5. Joost:
    11 februari 2014
    Ik heb de Bos-atlas op mijn bureau liggen. Je weet wel, de Google Maps voor bejaarden. Leuk om de couleur locale uit jullie blogs te kunnen toevoegen.
  6. Albert van der Loeff:
    11 februari 2014
    Goede reis en behouden thuiskomst, "zo jullie zulks wensen".
    旅途愉快!
  7. Ton en Guus:
    11 februari 2014
    Wordt steeds leuker met al die reeen en ander wild. geniet van het vroege voorjaar !
  8. Esther & Patrick:
    11 februari 2014
    Hallo Geeke en Eric, leuk jullie te volgen, cruisin' (richting) Southern Germany. Jullie reis gaat zeker een boekje opleveren, zo te lezen. Veel energie en succes de komende kilometers.