18/2: De Donau

18 februari 2014 - Obersiggingen, Duitsland

Gek is dat. Dat dingen waar je veel over hebt gehoord in je hoofd groter worden dan ze werkelijk zijn. Zoals de Donau. Ik dacht dat die wel in de categorie 'Rijn' zou vallen. Maar in werkelijkheid is het een schattig riviertje. En ook niet blauw zoals het lied beloofd, maar grijs-groen. Net als het landschap overigens, want het heeft vannacht goed gevroren en we zijn vanochtend onder 0 vertrokken. Maar na de lunch in Pfullendorf, breekt de zon een beetje door de wolk heen waar we al een tijdje in rijden. En dan wordt alles langzaam groen. Elke dag een beetje groener. De gastvrouw van Gästehaus Birkenmühle in Obersiggingen meldt dat we vroegste fietsers ooit zijn die haar aandoen. En die sneeuwpalen aan de kant van de weg? Die staan er deze maand voor de sier, want dit jaar gaat het niet meer sneeuwen, aldus de locals. We hebben absoluut mazzel dat we tot nu toe alles hebben kunnen fietsen, ben benieuwd hoe lang dat in Oostenrijk zo blijft...

1. Brandsma's:
    18 februari 2014
    In Oostenrijk ligt voldoende sneeuw om te skien! De hoger gelegen gebieden. We genieten van de verhalen en leuke foto Geeke!
  2. Sannie's Journey:
    18 februari 2014
    Mooie verhalen en foto's!
    Hoe gaat het met je knie G?
    Xx
  3. Marianne:
    19 februari 2014
    Het gaat van "wauw" bij jullie.
  4. Imja:
    20 februari 2014
    Ha Geke, ik ga jullie als zij instromer volgen. Mooi dat je droom begonnen is!
    Denk in een moeilijk moment aan je laatste beeld....stug doorgaan, dan krijg je het mooiste resultaat.
  5. Kitty3bergen:
    21 februari 2014
    Aan de koffie bij Laury. Ik laat op de kaart zien dat jullie dicht bij de Bodensee zijn. Ise vraagt zich af hoe jullie die gaan oversteken. Zwemmend met de fiets? Is er een tunnel? Of boot? Wat zal het zijn? Veel plezier!